Carrolajsa

Alla inlägg den 25 oktober 2018

Av Caroline - 25 oktober 2018 07:27


Igår hade jag en fantastiskt trevlig dag och kväll! Vi har utbildning nu två dagar och då samlas nya notarie från flera olika domstolar i Sverige, både tingsrätter och förvaltningsrätter. Där var folk från till exempel Ystad, Gällivare, Stockholm, Borsås och Kristianstad. Hela dagen var fylld med seminarier och gruppövningar om olika ämnen vi kommer stöta på i vardagen som jurist på en domstol. På kvällen blev det också middag där tanken var att vi skulle nätverka. Det var så många trevliga människor att tiden bara rann iväg. Det är så kul att man bara kan klumpa ihop en grupp okända människor och att diskussionerna ändå flödar en hel kväll. Den enda gemensamma nämnaren vi har är att vi har gått samma typ av utbildning.

Idag väntar dag två så detta ser jag fram emot. Efter jobb ska jag åka och möta upp en vän för en fika, svårslagen dag. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Mellan sista arbetspasset och middagen hade vi en liten paus så då var vi ett gäng som gick en promenad i den vackra omgivningen. Balsam för själen <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards