Carrolajsa

Alla inlägg under oktober 2018

Av Caroline - 23 oktober 2018 21:50


Idag har jag varit hemma hela kvällen. Vet inte ens riktigt vad jag har gjort, kvällen har bara försvunnit. Jag kände för att röra på mig idag så gick en bit av vägen hem och körde ett yogapass hemma. Det var dock sjukt kallt ute så höll på att frysa ihjäl. Efter yogan ställde jag mig i en varm dusch innan jag påbörjade maten. Resten av kvällen har jag spenderat i soffan med datorn i knäet. Har skärmshoppat, letar efter ett bra gym, pensionssparande, tittat läkare osv. Mycket praktiskt att ordna med efter flytten.

Nu ska jag dock hoppa i säng och hoppas på att jag är utvilad inför morgondagen då jag ska på kurs. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Idag var en kaffedag. Jag dricker sällan kaffe men ibland händer det att jag känner att jag behöver försöka piggna till, idag var en sådan dag...

Av Caroline - 22 oktober 2018 19:51


Då var vi igång med en ny vecka. Idag hade jag en produktiv dag på jobbet då jag fick ihop en del beslut/dom. Efter jobb åkte jag in till stan en sväng för att lämna tillbaka några kuddfodral (hade beslutsångest angående det igår) och nu är jag hemma. Har precis lagat mat och diskat så nu ska jag hålla kväll. Ska försöka komma i säng tidigt idag för har en ganska intensiv vecka framför mig.

Hoppas du haft en bra start på veckan, kram!

Svåra val...

Av Caroline - 21 oktober 2018 20:28


Då börjar helgen lida mot sitt slut. Igår var jag iväg och fixa massa ärende. Idag har jag varit hemma och fixat lite, kastat grovsopor, pantar burkar och handlat. Jag har också varit hos en vän för en söndagspromenad och lite snack.

Nu sitter jag i soffan med ansiktsmask och peppar inför en ny vecka.

Halloween kom tidigt i år ;)

Fantastiskt väder!

Av Caroline - 20 oktober 2018 20:50

 

I morse vaknade jag återigen av en dröm. Den här gången var det dock en trevlig sådan så jag ville somna om och fortsätta hehe. Jag drömde att jag var ute på stan och shoppade med en (manlig) kollega. Det var inget romantiskt alls utan han hade flickvän (däremot var jag intresserad av honom i drömmen haha) men vi hade väldigt trevligt. Till skillnad från drömmen om julmarknaden häromdagen är detta inte taget från verkligheten, tyvärr. Nog för att jag har väldigt trevliga kollegor men inte alls på det viset som i drömmen. Tänk vad hjärnan kan få ihop av sig själv... Vill man analysera så går det säkert, typ obesvarad kärlek, nya bekantskaper osv. Oavsett så var det en trevlig dröm, vaknade med en myskänsla och leende istället för tårar.

 

 

 

 

En andra rolig sak som hände var när jag var på Mall of Scandinavia och var inne på Michael Kors och tittade. En i personalen kom fram och erbjöd sin hjälp. I samband med detta gav hon mig en komplimang för min egen väska. Detta har hänt en gång tidigare där och det roliga är att förra gången var det en väska från H&M som kostade 200 kr och denna gången en från wish som kostade 300. Märke och pris är inte allt. Jag är ingen märkesmänniska och skulle inte lagt massa pengar på märkeskläder. Däremot har jag i många år drömt om att köpa en väska av något "finare" märke och funderar på att köpa det i julklapp till mig själv. Det svåraste är vilken modell och vilken färg. To be continued...

 

 

 

 

 


Av Caroline - 19 oktober 2018 19:33


Då var det fredag, ganska skönt faktiskt. Är på väg hem nu, var en sväng på Mall of Scandinavia efter jobb för skulle returnera ett par saker och kolla ett par julklappar.

Jag har inga helgplaner utan planerar att ta det lugnt och kanske utforska staden lite. Skönt att kunna göra precis vad jag vill.

Hoppas ni får en fin helg, kram!

Av Caroline - 18 oktober 2018 21:34


Idag har jag haft en effektiv dag, både på jobbet och hemma. Efter jobb har jag hunnit med att städa, tvätta, handla, ta en promenad och skicka tillbaka paket. Så skönt att ha allt det gjort.

Nu blir det sängen, har fredagsfeeling i kroppen så måste hela tiden säga till mig själv att det bara är torsdag hehe. Men imorgon så gäller det. Ser fram emot en lugn helg.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Det blev en promenad i mörkret.

Av Caroline - 18 oktober 2018 07:40


Då var man hemma igen, eller ja kom igår efter att ha varit borta en natt men ändå. Vi hade konferens så vi var borta typ ett dygn. Vi hade väldigt intressanta pass och trevlig middag så det var ett väldigt givande dygn. På kvällen blev det också mycket skratt åt ämnen såsom Hollywoodfruar, Tinder och taskiga killar.

Igårkväll var jag ganska trött efter ett intensivt dygn iväg så somnade tidigt. Känner mig ganska utvilad idag så det är skönt. Dock vaknade jag av att jag fällde en tår. Hade vaknat mitt i en dröm så det var därför. Drömmen handlade om en julmarknad, svek och tårar (något som är taget rakt från verkligheten för något år sedan...) så det var halvkul start på dagen. Skönt att komma till jobb och omges att trevliga människor.

Ikväll har jag planerat att städa och fixa hemma så är det gjort inför helgen. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Älskade höst!

Av Caroline - 16 oktober 2018 07:43


God morgon!

Ny dag, nya möjligheter. Idag och imorgon väntar halvdagar med konferens vilket ska bli trevligt. Har hört att stället vi ska vara på ska vara fint så jag håller tummarna.

Känner mig dock lite förvirrad på dagarna. Det är bara tisdag men känns som torsdag hehe. Förvirring delux.

Hoppas ni får en fin dag, kram!

Köpte blommor i söndags, det livar verkligen upp ett hem!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards