Carrolajsa

Alla inlägg den 31 december 2013

Av Caroline - 31 december 2013 18:00

Idag är det sista dagen på 2013! Detta har varit en väldigt blandat år med både roliga och jobbiga händelser. Detta är året då jag kom hem efter en fantastisk resa till Kenya, året som blev mitt första på juristprogrammet, det året jag träffade min pojkvän, fick massa nya fantastiska vänner genom skolan, reste till Stockholm och året då jag var med och startade Growing Together. Det är också året då flera nära och kära har lämnat livet på jorden och efterlämnat sorg och saknad, det är året då saknaden av barnen i Kenya har varit stor, skolan jobbig och kalendern varit lite för fullbokad för mitt eget bästa. Detta året har verkligen varit precis som livet, djupa dalar och höga berg i form av upplevelser och minnen. Jag vill inte riktigt lämna detta år bakom mig men jag har mycket att se fram emot under 2014 och många tankar om hur jag vill att det ska bli. Jag hoppas att ni också har haft ett händelserikt år och att ni kan se tillbaka på det gångna året med en bra känsla.

Än är det dock tid kvar på året 2013 och det gäller att ta vara på tiden. Jag hoppas verkligen att ni får en riktigt bra avslutning på 2013 och en bra början på 2014. Kram

Av Caroline - 31 december 2013 10:30

För ett år sedan var jag i Kenya och firade en något speciell nyårsafton. Vi jobbade på som vanligt under dagen och på kvällen tänkte jag och Michelle lyxa till det lite.Vi hade varit och handlat läsk under dagen och vi dukade fram apelsin, läsk, nötter och chokladkaka och skulle titta på film. Vi tog oss igenom Dear John utan problem men när vi var halvvägs igenom Lejonkungen gick strömmen. Klocka var ganska mycket och vi var sjukt trötta men vi hade bestämt att vi skulle vara uppe till klockan slog 00 så vi satt där i skenet av levande ljus och pratade och hade det väldigt mysigt. När klockan slog 00.02 blev det sängen och en skön natts sömn innan klockan ringde tidigt på det nya årets första dag då det var dags att gå till kyrkan. Det var en väldigt annorluna nyårsafton men en väldigt bra sådan :)
I år blir det en lite annorlunda nyårsafton och förhopningsvis en icke strömlös sådan ;)
Hoppas att ni får en bra nyårsafton <3


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards