Carrolajsa

Alla inlägg under augusti 2012

Av Caroline - 1 augusti 2012 21:35

Idag har jag haft en mysig dag! Först kom min pappa med nybakade bullar till frukost, sedan åkte vi till Beredskapsmuseet vid Höganäs. Det är, för att citera deras broschyr, "Sveriges enda museum i en underjordisk försvarsanläggning från andra världskriget". Det fanns en massa vapen, kläder, dokument och fordon från den tiden. Jag är inget fan av krig och vapen men det var intressant att gå där och titta och läsa. Det är svårt att fullt greppa det som man ser och läser, att det verkligen har hänt men det är en del av vår historia och det är sådant man ska känna till tycker jag. Efter lite fika där körde vi vidare till Väla köpcentrum när vi ändå var på det hållet och där blev det middag. Nu ikväll har jag, förutom löpturen, fixat en massa saker på datorn som behövdes och städat lite också. Nu blir det snart sängen för mig. God natt <3 


 

Detta krut tillhörde kanonen "Maja" 


 
Jag på väg ner i den ena bunkern


 

På väg upp från bunkern 


 

En autentisk barack från den tiden, den enda bevarade av sitt slag


   
Den kända skylten "En svensk tiger"  

Av Caroline - 1 augusti 2012 20:01

Har precis varit ute på en joggingtur. Denna sommaren har jag varit lite extra aktiv då jag har varit tvungen att cykla till jobbet de flesta dagarna då där inte går bussar när jag börjar tidigt och jag har inget körkort. Det har varit slitigt att cykla nästan 2 mil om dagen de dagarna + jobba en hel dag med fysiskt arbete i en livsmedelsbutik men det har också varit väldigt skönt. Jag har varit tvungen att göra det och känner i kroppen att jag har blivit starkare. En sommar var jag ute och joggade eller powerwalkade nästan varje dag och man mår bättre men så kommer något i vägen, resa eller sjukdom till exempel, och hela rutinen förstörs och det brukar ta ett tag för mig att återuppta den men nu är den här  Funderar på att börja dansa igen till hösten så då får man lite träning där!

Det är väldigt fint där ute på landet där jag cyklar, här kommer några bilder jag tagit på väg till jobbet.


       

Av Caroline - 1 augusti 2012 09:12

Då var det första augusti, gud vad fort tiden går! (man känner sig lite tjatig när man upprepar detta uttryck men det är sant!) Idag är jag ledig och min pappa har semester så vi ska hitta på något kul. Vi har tittat ut ett museum vi ska till och vem vet om vi hittar något annat kul på vägen också :) Det är intressant med historia tycker jag, det var ett av de ämnena i skolan jag inte fick toppbetyg i men jag har alltid tyckt det har varit intressant.

Nu måste jag göra mig i ordning för vi ska köra om en stund. Ha det fint!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards