Carrolajsa

Alla inlägg under augusti 2012

Av Caroline - 18 augusti 2012 12:20

Idag körde jag på en avslappnad stil med stor t-shirt, jeans, converse och army-grön jacka. Jag blingade till det med lite smycken och en väska som jag köpte på en marknad nu under sommaren (tekniskt sett köpte inte jag den för jag kom på nu att jag lånade pengar av min farfar då jag inte hade kontanter ute, oops det får jag fixa).


   

En närmare bild på väskan :)



Av Caroline - 18 augusti 2012 08:22

I natt sov jag som en stock! Det var så skönt att vakna av sig själv utan att en klocka ringde och väckte en eller att någon annan gjorde det, det var ett tag sedan! Nu blir det frukost sedan en sväng till stan för några ärenden. Ha det fint <3

Av Caroline - 17 augusti 2012 21:49

Idag var sista dagen på jobbet som jag har haft nu under sommaren, det har varit ett roligt jobb men också lite slitigt med tunga lyft, tidiga morgonar och sena kvällar. Jag har trivts väldigt bra och kollegorna har varit jättetrevliga men nu har jag annat att se fram emot. Nu i semptember ska jag läsa en kurs genom universitetet och det ska blir kul för jag har längtat efter att börja plugga igen( är nog en av få som säger detta men ändå) så det blir nog bra. Men alla saker har ju sin tid och kanske jobbar jag där nästa sommar också  Vare sig jag ska fira eller sörja ska jag göra det genom att sova för jag är slut efter att ha varit på jobbet över 10 timmar med dunkande huvudvärk som inte vill släppa så god natt <3

Av Caroline - 16 augusti 2012 22:26

Idag har jag haft ett par nya skor på mig, eller jag har använt dem innan men bara i typ 10 minuter så idag räknas mer som första gången  Jag fyndade dem på Din Skos rea och det är ju alltid trevligt. Så här ser de ut:


   

Av Caroline - 15 augusti 2012 21:22

Jobb+bio med två kära vänner+middag+löptur= en bra dag!

Efter jobbet åkte jag in till stan och mötte upp två av mina vänner för vi skulle gå på bio (vi valde lite fel dag för vi har haft underbart väder). Vi såg Magic Mike, en rolig film med mycket ögongodis ;) Efter bion blev det middag från Subway (i love it) ute i solen och sedan en liten titt i några butiker. När jag kom hem bestämde jag mig för att snöra på skorna och ge mig ut på en powerwalk/ joggingtur. Nu har jag lite saker att fixa sedan blir det sängen. Ha det fint!

Av Caroline - 14 augusti 2012 18:56

Är slut efter 2 mils cykling och en hel dags jobb så nu blir det film för att slappna av lite och jag hoppas att huvudvärken som jag har haft nu några dagar ska släppa.

Ha det fint! <3

Av Caroline - 14 augusti 2012 10:41

Det var ganska kallt när jag cyklade till jobbet idag, hade till och med vantar. Jag hade väl inte väntat mig mycket annat när klockan är 5 på morgonen och solen inte ens har gått upp riktigt men det var väldigt fint. Det låg som en dimma över åkrarna och himlen var lite sådär rosa. Nu är det dock hur fint väder som helst och varmt, jag sitter här i solen och njuter nu på min rast, ha det fint!


 

En bild från denna fina men kalla morgon :)


Av Caroline - 13 augusti 2012 21:25

Idag har jag tatuerat mig för första gången! Det gjorde inte så ont som jag trodde att det skulle göra så det var skönt. Visst kändes det lite men tatueraren skrämde upp mig lite innan, precis när jag skulle lägga mig ned frågade han om det var min första och när jag sade ja sade han: oh! och så valde du det stället, jag tyckte det gjorde ganska ont! Som tur är har jag ganska hög smärtgräns :) Nu blir det sängen så man orkar jobba imorgon, god natt<3


 

En röd och precis nygjord tatuering

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards