Carrolajsa

Alla inlägg under augusti 2012

Av Caroline - 22 augusti 2012 21:16

Halloj! Idag har här jobbats och shoppats lite :) Jobbet idag gick bland annat ut på att gå runt bland folk på stan i nästan 3 timmar och jag har gjort det i två dagar och ska göra det imorgon och det är kul men det känns lite i benen efteråt och speciellt i min högra fot som jag har lite problem med men det är inget man inte klarar ;) Nu ska jag titta lite på den ny-gamla serien Dallas och se vad det är för något. Ha det fint <3

Av Caroline - 21 augusti 2012 21:05

Idag har det jobbats och när jag ändå var i stan passade jag på att fixa lite saker som till exempel köpa en kalender så jag kan hålla koll på alla tider och möte nu i höst. Sedan blev det middag och film när jag kom hem och nu är det fotboll på tv:n, Helsingborg-Celtic, en spännande match även om Celtic leder för tillfället... Men heja Helsingborg!


 




Av Caroline - 21 augusti 2012 09:36

I söndags var jag på utflykt med min farmor och farfar och det blev en liten rundtur på Österlen och vi körde runt och tittade på olika saker och njöt av vädret. Här kommer lite bilder från fina Skåne och Österlen.


Ett snabbt besök i Brantevik


   

Ett stopp i Simrishamn för lunch
 

Fin utsikt under lunchen

    

Jag vid Christinehofs Ekopark

Stor och god fika mitt ute i skogen på Alunbruks kaffestuga 

 

Alunbruks kaffestuga, hur mysigt som helst

 

En fin fjäril som jag såg ute i skogen

 

Naturen är väldigt fin runt Alunbruks kaffestuga

Av Caroline - 20 augusti 2012 16:13

När jag var inne i stan gick jag inom biblioteket en sväng och hittade böcker om det swahiliska språket. Jag planerar att åka till afrika i höst, då till Kenya eller Tanzania, så då måste jag lära mig några ord så jag kan ta mig fram (även om en del kan engelska) så nu sitter jag här ute i solen och läser. Hoppas ni har en bra dag!


 

Av Caroline - 20 augusti 2012 10:10

Är på väg in till stan och ska fixa lite saker denna fina dag.

så här har jag valt att klä mig idag:

   

Av Caroline - 19 augusti 2012 11:38


Nu är det dags för utflykt till obestämd destination med farmor och farfar.Ha en bra dag!


  

Det är en ganska mörk bild men så här såg himlen ut när jag var ute och gick härrom kvällen.


Av Caroline - 19 augusti 2012 09:08

När jag vaknade vid 7.30 idag och såg att solen lös och det såg ut att vara skönt väder snörde jag på mig gympaskorna och gick ut på en timmes powerwalk. Det är väldigt skönt ute och det känns så skönt att hinna träna på morgonen för då är man igång och har hela dagen framför sig. Nu blir det frukost och sedan får jag se vad dagen har att bjuda på. Kram!


 



Av Caroline - 18 augusti 2012 23:15

Ingredienser:

-vakna av sig själv

-shopping

-god mat

-film och tv

-träning


Tillagning: Börja med en lugn morgon, följt av lite shopping, laga god mat, städa och betala räkningar, träna,titta på tv och film medans man äter lite godsaker.


Jag har följt det här receptet och haft en väldigt skön lördag. Jag har hunnit med mycket så det känns skönt men nu blir det sängen för det kommer en dag imorgon också, ha det fint <3


 

Tacos

 

Tv-tablån och papper och penna för att anteckna under postkodmiljonären

 

Downton Abbey, en av favoriterna

 

Killers, en smårolig och gullig film

 

Lördagens godsaker: apelsin, vattenmelon och riktigt goda kex och vatten att dricka (det godaste man kan dricka tycker jag)


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards