Carrolajsa

Alla inlägg under januari 2017

Av Caroline - 7 januari 2017 09:15

God morgon!
Då har snön funnit sin väg även till Stalhof, om än väldigt lite hehe.

Idag väntar plugg hela dagen för har massa att hinna med idag. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Av Caroline - 7 januari 2017 00:03

God kväll på er (eller ja natt är det kanske). Idag har jag haft en lång dag. Har pluggat typ hela dagen men har fått växla mellan att ligga i sängen och sitta vid skrivbordet då jag har haft ont i hela kroppen, känner mig som en 90-åring hehe. Har dock fått gjort en hel del vilket känns skönt. Känner mig lite uppgiven emellanåt hur jag ska få in all denna information i huvudet men som tur är har jag lite tid kvar.

För att få lite ny energi gick jag en kort promenad innan vilket var skönt. Dock var det kallare än vad jag trodde så frös så in. Nu ska jag köra igenom en presentation ett par gånger innan jag får gå och lägga mig.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 6 januari 2017 12:45

Eftersom mitt liv är ganska tråkigt och händelselöst för tillfället tänkte jag dela med mig av lite fakta om mig som kanske inte så många vet:


- Jag tycker inte om att gå om äldre människor för jag är rädd att de ska må dåligt för att de är äldre och inte kan gå så snabbt


- Jag äter inte smör på mackan (helst inte i andra saker heller) och har inte gjort det sedan jag var typ 11


- Jag älskar ost i alla dess former och det är det enda jag äter på mackan


- Jag är nästan vegetarian, nästan låter kanske lite konstigt men jag äter kött extremt sällan och i princip bara om jag blir bjuden på det. Lagar jag mat till mig själv blir det 99% vegetariskt. När jag kan försöker jag också byta ut andra animaliska produkter till ex soja. Pga föregående punkt har jag dock väldigt svårt för att se mig själv som vegan.  


- Jag älskar väskor och har en hel del men typ alla är svarta


- Jag gillar att springa men gör det inte så ofta, dels för att jag har problem med mitt ena knä men dels för att jag har astma. I vanliga fall har jag inga direkta problem med astman men den kan kännas en del när jag springer


- Jag är ett stort Happy Potter fan och har varit det sedan böckerna och filmerna kom. Jag har läst alla böcker och sett alla filmer och hade en massa saker med Harry Potter. Vi snackar sängkläder, barbiedockor, muggar, mjukdjur, trollstav, ja typ allt hehe. Hade till och med en stor pappersfigur i Harry Potter…


- Sist men inte minst, min studentbal var en av de roligaste kvällarna i mitt liv. Dans, fina kläder, musik och vänner, perfekt kombination. 


Fortsättning följer... ;) 


Av Caroline - 5 januari 2017 23:06

Idag har jag känt mig så uttråkad. Tror det är en kombination av att jag har supermycket att göra men inte mår så bra så jag orkar inte göra allt jag måste. Jag har pluggat större delen av dagen och var också ute på en promenad innan för jag behövde skriva ut. När jag kom tillbaka från promenaden fick jag dock lägga mig en stund för var helt slut men förhoppningsvis går det ändå åt rätt håll. Ska snart krypa till sängs och hoppas på en god natt sömn.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Bild 1: idag tittade solen fram, så skönt!

Bild 2: idag åt jag min sista macka från Sverige, mindre kul...

Av Caroline - 5 januari 2017 17:02


Så här i början av året är det många som skaffar nyårslöften och tänker att de ska bli en helt ny människa. För vissa fungerar detta vilket är super men jag har aldrig tänkt i de banorna. Jag brukar mer tänka som mål som jag vill jobba mot. Under många år har jag kämpat för att bli den jag är idag. Kämpat för att må bättre och inte låta andra trycka ner mig. Under de senaste åren har jag dock tagit ett par steg tillbaka och ”tillåtit” andra människor att få mig att må dåligt. Jag vet ju själv att detta inte fungerar. Man kan inte låta andra få bestämma över en, man måste göra vad som är bäst för en själv. Detta innebär såklart inte att man inte ska tänka på andra människor för vill man ha relationer med människor måste man tänka på andra utan vad jag menar är att man inte ska låta dem trycka ner dig för att de själva ska må bättre och få vad de vill. Man måste ge och ta men det är inte hållbart att en bara ger och ger utan att få något tillbaka.


Så nu ska jag rycka upp mig själv och sluta ta skit från människor och istället komma tillbaka till stället där jag står på mig mer och också ser till vad jag behöver. Precis som alla andra har jag också bara ett liv och jag har jobbat för hårt för att komma dit jag är idag för att bara ge upp det.


Hoppas ni också sätter upp mål/löften om ni känner att ni behöver göra en förändring!  


Av Caroline - 4 januari 2017 23:14

God kväll!
Trots att jag inte fick lika mycket gjort igår som jag hade tänkt ligger jag ändå före i min planering vilket känns väldigt skönt. Har varit lite piggare idag så har kunnat sitta vid bordet och plugga större delen av dagen istället för att ligga i sängen.

Nu blir det dock sängen, är så trött så att jag knappt kan hålla ögonen öppna. Förhoppningsvis innebär detta att jag kan somna direkt istället för att ligga och vrida och vända i två timmar.

Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

När pappa och syster kom hade de med sig en "matleverans". Bäst var brödet och mjukosten för gott bröd och pålägg är det brist på i detta land ;)

Min pojkvän hade också med sig bröd, synd bara att vi inte har frys så att man hade kunnat förlänga det goda hehe ;)

Av Caroline - 3 januari 2017 19:26


2016 var inte ett toppen år för mig och början på 2017 har inte heller varit det. Har legat i sängen nästan hela dagen med feber, halsont, huvudvärk och matt i kroppen. Har kunnat plugga en del från sängen men inte så mycket som jag hade planerat. Hoppas verkligen jag mår bättre imorgon för har inte tid för det här nu...



  En liten video från smällandet vid tolvslaget :) 



Av Caroline - 2 januari 2017 21:26

Årets första vecka är igång och jag har ägnat dagen åt att plugga, precis som jag kommer göra alla andra dagar denna månad. Tror dock att jag ska bli förkyld vilket är mindre kul. Det började på nyårsafton och håller fortfarande i sig så vi får se hur det utvecklar sig.

Ska plugga en stund till men sedan blir det sängen. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Fick upp detta minne idag på Fb, tänk att det redan är fyra år sedan jag var i Kenya för första gången...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards