Carrolajsa

Alla inlägg den 16 september 2015

Av Caroline - 16 september 2015 16:00


Jag har oftast färgen svart på mig. Jag har en hel del kläder i andra färgen men jag trivs bäst i svart så det går sällan en dag då jag inte har svart på mig. Jag tror att detta delvis kommer från när jag var liten. Som jag har sagt innan fick jag utstå en hel del skit i form av kommentarer och annat från en del människor och detta gjorde att jag blev ganska blyg och försiktig. Jag var ganska försiktig med vad jag hade på mig för jag ville inte ge dem fler anledningar till att ge sig på mig. Ju mer diskret, desto bättre. Dock var det inte något som hindrade folk utan då fick man istället höra att det var tråkigt, att det såg ut som att man skulle gå på begravning och så vidare. Nu trivs jag dock väldigt bra i svart och det känns klassiskt på något vis. Enligt undersökningar får svart dessutom en att verka smartare och snyggare, inte helt fel det heller. Dessutom kan det få en att upplevas självsäkrare och det kan ju behövas. Nu bryr jag inte mig lika mycket längre om vad folk säger om mina kläder för jag vet vad jag gillar. Är någon i samma situation som jag har varit i så råder jag er att göra likadant. Bry er inte om vad andra säger utan ha på dig det du känner för. Det är du som bestämmer och ingen annan! 

Av Caroline - 16 september 2015 13:45

Hej! 

Då var dagens seminarium avslutat och jag sitter åter hemma framför datorn och pluggar. Vi har ett seminarium till på fredag så ska titta lite på det och sedan blir det till att läsa. Ska trotsa förkylningen ikväll och gå på ett event så det ska bli trevligt. Har inga lektioner imorgon utan bara gruppmöte där vi ska förbereda seminariet tillsammans så passar bra att det är ikväll jag ska iväg. Nu måste jag återgå till mina anteckningar. Ha en fortsatt bra dag, kram! 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards