Carrolajsa

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2015

Sova, vad är det?

Av Caroline - 16 augusti 2015 07:45

God morgon!
Det är min första semesterdag och jag vaknar lite i 7. Vad hände med sovmorgonen? Min kropp är inte så bra på det här med att sova haha.

Jag hade en väldigt trevlig dag igår åtminstone. Först blev det jobb i några timmar och efter det hade jag ett par ärende att uträtta. Väl hemma blev det till att snabbt fixa till sig för att sedan åka iväg till Rix FM festivalen. Det var väldigt trevligt och bra musik att lyssna på. Vi hade blivit lovade att få vara backstage men väl där visade det sig att det hade blivit något strul och våra namn hade försvunnit någonstans på vägen så vi fick tyvärr inte komma in, lite tråkigt men inte så mycket vi kunde göra åt det.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske städa eller bara ligga i soffan framför tv:n, vi får väl se ;)

Hoppas ni får en trevlig dag, kram!

 
 
Ingen bild

sara

16 augusti 2015 20:41

hej! jag ska läsa ujik nu till hösten och undrar lite hur du la upp dina studier när du gick kursen samt om man tvunget måste köpa en egen lagbok eller om det kanske räcker att låna från biblioteket? några tips för att skriva ab på sluttentan? tacksam för svar:-)

Caroline

17 augusti 2015 18:09

Hej!
Jag gjorde så att jag började med att lyssna på föreläsningarna och antecknade samtidigt. Jag försökte även läsa de relevanta delarna i böcker parallellt med föreläsningarna.
Det är ditt val om du vill köpa en eller inte. Man använder den hela tiden så personligen tycker jag det är skönt att veta att det är ens egen. Dessutom vet man att ingen annan kan kräva den. Ett alternativ är att skriva ut lagtexten från nätet (fast man måste kolla så att det är ok att ha med sig det på tentan).
Vad det gäller tentan så är det viktigt att vara noggrann. Svara på det de frågar efter men vrid och vänd på frågan lite så du inte riskerar att missa något. Det är också viktigt att man har koll på lagtexten och det andra materialet som man får ha med sig. Ett tips är att sätta sig med lagtexten ett par dagar innan tentan och gå igen paragraf för paragraf. Något annat som är viktigt är att man lägger ner tid på det hela. Det kommer ta mycket av din tid men man lär sig mycket så jag tyckte att det var värt all tid.
Hoppas du fick lite svar på dina frågor. Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 7 juli 2020 22:43


Nu har jag haft två semesterdagar, än så länge känns det bara som en långhelg men det har varit väldigt skönt so far. Hittills har jag hunnit med massage, ansiktsbehandling, frukost med en vän och middag med en annan vän. Imorgon åker jag ner mot S...

Av Caroline - 4 juli 2020 12:25


Äntligen har jag semester! Ska bli så skönt. Har jobbat otroligt mycket den senaste veckan. Utöver det har jag också varit på aw och fixat lite volontärjobb. Idag ska jag möta upp en vän för att titta på möbler och äta middag. Hoppas du får e...

Av Caroline - 25 juni 2020 22:09

Nu är det mycket att göra. Jag jobbar nästa vecka också sedan går jag på semester så det är otroligt mycket som ska avslutas på jobbet innan dess. Samtidigt vill man njuta av vädret och träffa vänner innan alla åker på olika håll för semester. ...

Av Caroline - 21 juni 2020 21:02

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg! Jag har haft en supermysig helg. I torsdags var jag hemma hos en kompis på middag. I fredags kom en vän hem till mig. Vi gick en promenad, lagade mat och satt och pratade halva natten. I går mötte jag upp en...

Av Caroline - 13 juni 2020 23:18


Det här har varit en lång dag. Jag har jobbat hela dagen och efter jobb mötte jag upp en vän. Hon mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi in till stan för att äta. Vi testade ett ställe med veganska burgare, mycket gott var det! Efter maten ...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards