Carrolajsa

Alla inlägg under april 2017

Av Caroline - 7 april 2017 23:08


Det var väldigt tragiska nyheter man nåddes av nu på eftermiddagen. Jag tycker att det är svårt att ta in, oavsett var i världen det händer. Mina tankar går till alla drabbade <3

Om man ska se något fint i stunder som dessa tycker jag att det är den medmänsklighet som man ser från olika håll. Detta är bara några exempel från skolor och butiker som gör allt de kan för att underlätta i denna hemska situation. Det är saker som dessa som gör att jag ändå har kvar hoppet om mänskligheten.

Av Caroline - 6 april 2017 19:58


Idag vaknade jag upp och mådde inte bättre, blir så trött. Har verkligen inte tid med det här. Har försökt läsa lite idag men det har inte varit så lätt, fick dock läst i några timmar men inte alls så mycket som jag ville. Har istället ägnat dagen åt att sova, tänka och titta på film. Ska ge min uppsats ett försök till nu och sedan ska jag försöka sova i tid.


Hoppas ni haft en bra dag, kram!


Min dag: har tittat på nya skor, försökt hitta tågbiljett och haft på mig mysiga kläder.


  

Av Caroline - 5 april 2017 22:10


God kväll! 


Idag mår jag om möjligt ännu sämre än igår. Var till och med på vårdcentralen för att undersöka min hals men det visade inget så nu gäller det att bara vänta ut det. Ska krypa till sängs och hoppas på att jag mår bättre imorgon. 


Hoppas ni haft en bra dag, kram!



Av Caroline - 4 april 2017 22:00


God kväll! 


Idag har jag som sagt varit i skolan hela dagen. Vi hade intressanta föreläsningar om forskning och vi fick tips på vilka misstag man ska undvika när man skriver. När jag vaknade imorse mådde jag dock sämre än igår så fick gå inom apoteket och storhandla på vägen till skolan.


Nu under kvällen var jag och pappa en sväng på ett köpcentrum för jag behövde kolla ett par saker men efter det har jag bara legat i sängen med datorn. Ska lägga mig snart och hoppas på att jag vaknar upp frisk.


Hoppas ni haft en bra dag, kram!


  Mina räddare ;) 


   Kära pufendorf...



Av Caroline - 4 april 2017 14:15


När jag kom hem till Sverige i februari var jag jättesugen på att åka till Stockholm för att se en utställning på Fotografiska men jag hann tyvärr inte det vilket var himla synd. Till min glädje såg jag dock att den utställningen hade kommit till Lund så där var jag i slutet på förra veckan. Utställningen heter "We have a dream" och handlar om olika inspirerande människor som har gjort saker för att göra världen till en bättre plats. Det var människor såsom Malala, Sara Larsson, Timbuktu, Dalai Lama och Loreen. Tänk att hamna i en sådan utställning, känns som ett bra bevis på att man åstadkommit något. Så detta är ett hett tips om ni är i Lund och vill se något inspirerande! 


       

Av Caroline - 3 april 2017 22:26


God kväll!


Då har vi kickat igång en ny vecka. Jag har bara ägnat denna dag åt att skriva. Tror jag har fått ihop det mesta av mitt material så nu ska jag "bara" försöka få ihop det till en uppsats hehe. Ska skriva ut den imorgon och påbörja genomläsning och försöka skapa ordning i kaoset jag har skapat. 


Imorgon bär det också av till skolan och den sista föreläsningen någonsin med mina vänner, lite sorgligt faktiskt. Ska bli himla kul att träffa dem dock <3 


Nu ska jag plocka ihop saker till imorgon innan det blir sängen. Hoppas ni haft en bra dag, kram! 


Veckans önskelista, "smyckesträd", ljuslykta och en väska.



Av Caroline - 2 april 2017 20:20


God kväll! 


Idag har jag mått så himla dåligt. Har åkt på början till förkylning så har ont i halsen, huvudvärk och feber. Dessutom har jag en sådan hemsk tandvärk som ökar huvudvärken, gör det svårt att svälja och gör att jag känner mig helt svullen. Men nog med klagandet. 


Förutom att må dåligt har jag läst och skrivit på uppsatsen. Tiden rinner iväg när man skriver så börjar bli lite stressad. Har skrivit över 50 sidor men den är långt ifrån klar... Veckan som kommer ska dock bara ägnas åt skrivning så det ska nog lösa sig. Ska skriva en stund till innan jag bäddar ner mig i sängen med en skål jordgubbar. Hoppas ni haft en bra helg, kram! 




Av Caroline - 1 april 2017 14:50


Idag är det äntligen dags, jag ska se Skönheten och Odjuret!!!! Jag har sett fram emot det i typ ett halvår hehe. Jag satt här i min ensamhet igår och fick ett ryck och frågade en vän om hon hade lust att gå vilket hon hade. Himla tur!


Jag ägnade morgonen åt att läsa innan jag åkte till min farmor och farfar en stund. Nu är jag hemma igen och ska fixa till mig innan bion väntar. 


Hoppas ni får en trevlig dag, kram! 


Ibland blir jag trött på mig själv. Jag är egentligen inte så klumpig utan ibland "slutar

mina händer att fungera" och jag tappar allt jag har i händerna, mindre kul...   


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards