Carrolajsa

Alla inlägg den 17 maj 2016

Av Caroline - 17 maj 2016 21:51


Den här dagen blev inte som planerat/hoppats. Jag hade tänkt plugga hela förmiddagen och sedan spendera eftermiddagen/kvällen med sällskap. Dock hade jag sådan extrem huvudvärk när jag vaknade så det slutade med att jag somnade några timmar i förmiddags. Efter det åkte jag en sväng till skolan för att skriva ut lite material till uppsatsen. Det blev inget sällskap under kvällen så det blev plugg istället. Smått omvänd ordning från vad som var tänkt men jag fick åtminstone pluggat så det var bra.

Nu ska jag snart sova. Trots några timmars sömn innan idag är jag ändå trött. Hoppas jag kan sova gott i natt och vakna pigg imorgon. Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 17 maj 2016 14:45


En stor fördel med att utbilda sig inom juridik är den valmöjlighet det medför. Det finns så otroligt många områden man kan fördjupa sig inom och det finns alltid något som man tycker är intressant. Vare sig om man vill jobba nära människor med deras personliga problem eller nära människor med deras företagsproblem så finns det. Det positiva är också att man inte måste välja utan många gånger kan man göra både och. Under den här terminens fördjupning har jag läst mycket humanjuridik men nästa termin hoppas jag på att läsa lite mer affärsjuridik, såsom arbetsrätt och avtalsrätt. Det finns ju otroligt många byråer i Sverige och jag tycker det är trevligt att googla runt och de vad det finns. Häromdagen hittade jag en byrå som lät intressant som har just mycket affärsjuridik. Just nu håller jag ju till i Skåne men när jag har tagit min examen beger jag mig gärna uppåt landet, alltid kul att utforska nya platser.


När jag läser om advokatbyråer finns det alltid några saker jag är extra intresserad av. En är såklart arbetsområde, en annan vart de arbetar och en tredje vem som jobbar där. Kanske inte vilka personer utan mer om det är blandade kön, hur många som jobbar där och om de är advokater eller jurister. Många saker som ska passa. Vill ni se hur en intressant affärsjuridisk byrå kan se ut kan ni ju alltid titta in på Avenirs hemsida. Trevlig dag!


 


Med inspiration från och tillsammans med http://www.aveniradvokater.se/  

Av Caroline - 17 maj 2016 09:45


Igår vankades det födelsedagsfika hos min bror och hans sambo. Det var första gången jag var i lägenheten och första gången jag träffade hans sambo så det var vädigt trevligt (har fortfarande lite svårt för att förstå att min lillebror har gått och blivit sambo <3). 


Idag väntar plugg. Förhoppningsvis lyckas jag skriva ihop något trots den extrema huvudvärken som inte vill ge med sig. Hoppas ni får en bra dag, kram! 


    Så himla fin himmel!




Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards