Carrolajsa

Alla inlägg den 21 april 2016

Av Caroline - 21 april 2016 15:36


Juridik kan ju uppfattas som svårt och rörigt om man inte har så god kunskap inom det men det är också väldigt viktigt. Vi människor stöter på juridik i många av våra vardagssysslor. Vi betalar hyror, köper saker, ingår avtal med bank osv. De flesta av oss gör detta utan att kanske fundera på vad vi egentligen gör och vilka konsekvenser det skulle kunna få om något gick riktigt snett. Eftersom det är så himla viktigt att kunna saker om man ska ge sig in i något tycker jag själv att det är kul att repetera saker och fräscha upp kunskaperna genom att googla runt och läsa lite. Mycket av det vi lär oss under juristutbildningen är sådant som jag tycker att alla borde kunna för att ta sig igenom vardagslivet men å andra sidan hade vi jurister inte haft jobb om alla hade kunnat allt som vi lär oss hehe. Hur som så finns det ju andra sätt man kan lära sig saker på och ett sådant sätt är ju fristående kurser. Ett exempel som kan vara bra att kunna är hyresjuridik och avtalsrätt. Vad gäller om man ingår avtal och vad har man för skyldigheter när man hyr ut? Viktiga frågor det där…


Det finns säkert många olika kurser och ett exempel är lokalinfos kurser. Går du i tankar på att hyra ut eller om du bara vill lära dig saker kan ju detta vara ett tips. Lycka till!


 

 

Med inspiration från och tillsammans med http://www.lokalinfo.se/  

Av Caroline - 21 april 2016 11:06


God förmiddag! 


Igår hade jag en mycket trevlig kväll. Jag och en vän besökte pinchos för att testa på deras tapas. För er som inte vet vad det är så är det en restaurang som erbjuder olika smårätter och man beställer allt via en app. De rekommenderar 4-6 rätter men för min del räckte det med tre "maträtter" och en efterrätt sedan var jag proppmätt. Jag valde sötpotatispommes, minipizza och mozzarella/pesto-bollar samt hallon- och mangosorbet till efterrätt. Allt var gott men rekommenderar pommesen och glassen, det andra var gott men i wow.


Efter maten tog vi en promenad i det fina vädret och fick se en väldigt fin solnedgång. En väldigt trevlig kväll och precis vad jag behövde! 


Idag väntar plugg och fix vid datorn, har typ en miljon saker att göra så lika bra att köra igång. Hoppas ni får en bra dag, kram! 


       

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards