Carrolajsa

Alla inlägg under juni 2015

Av Caroline - 24 juni 2015 12:47

Hej!

Hoppas allt är bra med er en dag som denna. Jag är ledig idag så jag har tillbringat min morgon i köket. Gjorde stor frukost med plättar, våfflor och scones. Min bror kom hem lagom till frukosten så han, jag och min pojkvän hade en trevlig frukost tillsammans. Nu sitter jag på biblioteket och ska skriva ut en massa papper och sedan har jag lite ärende att uträtta.

Hopps ni får en bra onsdag, kram!

När min pojkvän kom hem till mig igår överraskade han mig med blommor, killen kan ;) <3

Av Caroline - 22 juni 2015 18:56

Hej!

Hoppas allt är bra med er. Idag har jag klarat av första dagen på andra jobbet. Detta är min tredje sommar i butiken så vid det här laget kan man det mesta vilket är skönt. Det gick bra att cykla dit men hem var lite värre. Dels för att man är lite trött efter att ha jobbat fysiskt men framförallt för att det spöregnade. Den första halva kilometern regnade det inte men sedan började det vräka ner. Jag har ju lite över en mil hem så kan säga att jag var väldigt blöt när jag kom hem, jag kunde vrida ur kläderna. Det blev en dusch direkt när jag kom hem och sedan blev det lite plugg och fix vid datorn. Nu ska jag avsluta kvällen med lite städning. Imorgon är det dags för jobb igen och imorgon hoppas jag på bättre tur med vädret. Ha det fint!

Av Caroline - 21 juni 2015 18:28

Hej!


Hoppas ni har haft en bra midsommarhelg. Jag har haft en väldigt trevlig helg. Förmiddagen på midsommarafton spenderade jag och min pojkvän på spa. Det blev jacuzzi, bad, solterapi, bad utomhus och bastu. Det var väldigt skönt och vi var helt avslappnade efteråt, så avslappnade att vi somnade när vi kom hem till min pojkväns lägenhet. Vi sov en stund och sedan var vi redo för kvällens firande. Då blev det god mat, skratt och fint väder.


Midsommardag gjorde vi till en riktig slappdag. Vi sov ut, tittade film och lagade god mat. Idag har vi inte gjort så mycket, jag var och lämnade tillbaka en kamera som jag köpte för ett tag sedan då jag inte alls tyckte om det och sedan har jag fixat lite saker här hemma.


Imorgon börjar jag sommarens andra jobb och då blir det till att cykla till jobbet. Det är ca 1 mil enkel väg så det blir nästan 10 mil i veckan. Det låter kanske mycket men det är ganska skönt att cykla. Det som är lite jobbigt är att jag börjar jobba kl.6 de flesta dagarna och då måste jag cykla vid 4 på morgonen och det är ju ganska tidigt. Det positiva är att man slutar senast kl.15 och det innebär att man har hela eftermiddagen på sig att göra andra saker.


Nu har jag lite saker att fixa innan jag ska hoppa i säng. Jag önskar er en bra kväll, kram! 


   
Det var inte superstort spa men det var väldigt fint och där fanns allt som behövdes. Vi gjorde ett medvetet val när vi åkte dit midsommarafton eftersom vi tänkte att där inte skulle vara så många andra besökare och det var där inte heller :)   


     

Åh vad jag älskar jordgubbar, det är såååååå himla gott! 



Av Caroline - 18 juni 2015 18:33

Då var sommarens första jobb avklarat då det var sista dagen med barnen idag. Det har varit väldigt roliga och mysiga dagar. Igår var vi på utflykt hela dagen. Vi var på ett museum och i en kyrka och det hela var väldigt uppskattat. Idag blev det film på storduk, bak, pyssel och lek.

Igår kväll var jag ute och åt middag med tre vänner. Det var väldigt trevligt och vi hade mycket att prata om eftersom vi inte har träffats på två veckor :)

Nu ser jag dock fram mot tre lediga dagar och jag ska försöka vila lite och samla nya krafter inför nästa veckas jobb. Hoppas ni får en trevlig kväll, kram!

Igår fanns det möjlighet för barnen att klä ut sig och leka i ett hus som är en kopia av ett riktigt gammalt hus och detta var väldigt uppskattat. Det fanns även en utställning om Emil som var uppskattad.

Av Caroline - 16 juni 2015 17:17

Hej!


Kan ju börja med att säga att jag är så grymt trött att jag hade kunnat somna stående. Igår började jag jobba med barnverksamheten och det har varit full rulle. Det är ansträngande men väldigt kul. De flesta barnen är 7 år men vi har ett par som är lite äldre också så det är mycket energi. När man jobbar med barn är det mycket som ska göras. Det blir lek, städ, matlagning och mys. En och annan olycka kan ju hända, till exempel fick jag ligga och skura golvet igår efter att en pojke hade kräkts en hel del och idag fick jag skura golvet för där var blött på toalettgolvet och luktade lite misstänksamt. Men sånt är livet. Det är ett väldigt roligt jobb jag har, trots eventuella olyckor.

Nu har jag sjunkit ner i soffan och tittar på O.C men ska iväg snart. Ska mysa ännu lite mer med barn för ska sitta barnvakt ett par timmar ikväll. Hoppas ni får en trevlig kväll, kram!  

Av Caroline - 14 juni 2015 21:03

Hej!


Hoppas ni har haft en bra helg. Jag har haft en väldigt trevlig helg. I fredags firade vi min systers student (hemma hos min mamma) vilket var väldigt trevligt. Det blev god mat och trevligt sällskap.

Igår åkte jag och min pojkvän hem till hans pappa och hans familj för att fira att min pojkvän har tagit examen. Det var väldigt trevligt. Det blev god mat, trevliga samtal och lite tittande på prinsbröllopet. Vi stannade där till idag och idag blev det frukost ute i solen, en promenad vid havet och supergod pizza till lunch. Under tågresan hem fick jag fixat lite saker inför imorgon då jag börjar jobba. De kommande fyra dagarna (innan midsommar) kommer jag ha ansvar för barnverksamheten i kyrkan där jag bor. De är i åldrarna 6 till 11 och vi brukar hitta på massa olika aktiviteter så det ska bli kul. Nu ska jag göra klart lite saker vid datorn och sedan ska jag sova.


Ha det fint, kram! 

Av Caroline - 14 juni 2015 11:45


Det är nog inte många som har undgått bilden på Caitlyn Jenner, före detta Bruce Jenner. Han som blev hon. På något sätt tycker jag att det är lite sorligt och läskigt. Inte att Bruce blev Caitlyn, tvärtom, det är väldigt modigt och helt rätt gjort. Det sorgliga är att han måste ha gått i många år och tänkt att han ville bli en hon. Han har förmodligen känt sig obekväm i sin kropp men kanske inte vågat säga något på grund av rädslan för vad andra skulle säga. Det som jag tycker är lite läskigt är att man kan göra sådana här förvandlingar. Tänkt att man kan ändra en kropp på det sättet, det är ganska fascinerande. Oavsett hur läskigt och sorgligt det är tycker jag att det är fantastiskt att man kan ändra på det. Ingen ska behöva gå runt i en kropp som man inte trivs med, man ska inte behöva vara en han om man egentligen känner sig som en hon. Och jag tycker att Caitlyn är väldigt modig, det kan inte vara lätt att möta världen efter att ha gjort den sortens förändringar, tyvärr. Men bra att folk vågar så att människor som är emot det kan inse att det inte är något problem utan att det är precis rätt. Heja Caitlyn!  


 

Av Caroline - 12 juni 2015 11:00


När jag var på min pojkväns examensceremoni gled tankarna iväg och jag fick lite blandade känslor. Jag kom att tänka på den dagen då jag tar examen, om sisådär 2 år. Då kommer jag ha gått 4,5 år på juristprogrammet, kommer ha tagit mig igenom tusentals sidor och ett antal tentor. Det är med skräck, förväntan och lite ångest som jag tänker på den dagen. Tänk att det kommer vara slut och att man ska ge sig ut i arbetslivet. Det kommer kännas skrämmande men också väldigt kul. Man kommer mötas av många utmaningar men förhoppningsvis också många lärorika möten. Vi har redan gått 5 terminer av 9 och tiden går väldigt snabbt så det kommer nog inte alls dröja länge innan vi sitter där, redo att ta emot vårt diplom. Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg alltför mycket, vi har fortfarande 4 terminer kvar som vi ska kämpa oss igenom. Det är tufft men också väldigt roligt och lärorikt så det kommer nog gå det också. Men nu har vi en hel sommar att se fram emot and I can’t wait! Hoppas på många fina kvällar och många turer till stranden.

Nu ska jag snart åka iväg men hoppas ni får en bra dag, kram! 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards