Carrolajsa

Av Caroline - 23 juli 2019 22:47

Jag befinner mig för tillfället i Kiev och vilken stad detta är. När jag har pratat med folk om att sommarens resa skulle gå hit har jag mötts av förvånande miner och en del frågor om varför. Jag och min kompis tyckte dock det var kul att åka till ett annorlunda ställe, och det var ganska billigt att flyga hit. Jag är verkligen positivt överraskad, staden är så fin! Dessutom perfekt för tre nätter för vi har hunnit se allt utan att stressa.

Av Caroline - 20 juli 2019 17:29

Idag var det dags för mig att lämna Skåne och åka hem till Stockholm. Det var dock kaos i tågtrafiken men efter att ha åkt sju olika tåg kom jag tillslut hem. Nu ska jag bara packa om och sedan åka till flygplatsen. Jag och min kompis ska iväg och vårt flyg går 04.50 imorgon men vi får ta sista tåget till flygplatsen vid 00.35 Det kommer bli en lång dag hehe.

Hoppas ni får en trevlig helg, kram!

Av Caroline - 16 juli 2019 10:36

Jag njuter av min semester för fullt! Igår hängde jag med en av mina bästa vänner och hade en fantastisk dag. Vi hade picknick i skogen, körde runt till olika fina platser på Österlen innan vi avslutade kvällen hos honom där han lagade middag. Jag skrattar aldrig så mycket som när jag är med honom, är så tacksam för människorna jag har i mitt liv <3

Av Caroline - 14 juli 2019 12:01

Igår var jag och pappa på utflykt. Vi hann med ett museum, fika, glass på stranden, promenad vid Stenshuvud och middag. Väldigt mysig dag! Bland det bästa med sommaren är dagar som dessa, man sätter sig i bilen och bara kör och ser vart man hamnar. Älskar sommaren!

Av Caroline - 12 juli 2019 23:49

Jag vet inte var den här veckan har tagit vägen, har haft saker typ varje dag. I måndags var det ganska lugnt men i tisdags efter jobb var jag på stan och fixade massa saker innan jag mötte upp en vän för promenad en bit utanför stan och kom därför hem sent. Onsdag kväll åkte jag och en vän till stan för att fixa lite inför vår resa och pga strul i kollektivtrafik var jag hemma sent. Igår efter jobb hade jag tid för att vaxa mina ben på en salong och sedan mötte jag upp en vän för ett glas vin på en takterrass och middag. Supertrevligt men det resulterade också i att jag kom hem sent hehe. Men har haft en supervecka och är så tacksam för livet. För att göra det hela bättre gick jag på semester idag och ska vara ledig i tre veckor, fantastiskt! Jag inleder semestern med en vecka i Skåne och tid med familj och vänner <3

Hoppas ni får en fin helg, kram!

Av Caroline - 10 juli 2019 20:45

Igår var det ett år sedan jag påbörjade min backpacking-trip genom Europa. Så glad att jag gjorde den resan!

Av Caroline - 8 juli 2019 21:48

Då var vi igång med en ny vecka, sista innan semestern. Idag har jag haft en bra dag. Fick mycket gjort på jobb och jag och några kollegor tog en långlunch så vi hann prata massor. Tacksam för fina kollegor <3

Efter jobb har jag tvättat och packat. Det kommer bli ganska mycket åkande under min semester så vill ha fixat så mycket som möjligt innan så att allt går smidigt.

Imorgon väntar mycket jobb och på kvällen ska jag in en sväng till stan och fixa lite ärenden. Hoppas ni fått en bra början på veckan, kram!

Av Caroline - 7 juli 2019 21:16

God kväll!

Idag gick jag upp klockan 14, äkta söndag här. Jag vaknade dock kl.7 men låg kvar i sängen och läste samt såg film. Sedan kände jag att det var dags att göra något så gick ut på en power walk. Resten av dagen har jag ägnat åt att städa, packa och laga mat. Har organiserat i mina kökslådor och skåp, älskar sådant haha.

Nu blir det snart sängen, tänkte läsa en stund vilket är det bästa sättet att avsluta en dag. Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Stekte pannkakor innan även om jag egentligen inte tycker det är så gott. Jag har väldigt svårt för att slänga mat och hade lite mjölk jag behövde använda och det enda jag kom på att den skulle räcka till var pannkakor. I receptet stod 6-8 pannkakor men det skulle snarare stått 68, smeten tog aldrig slut haha. Nu har jag åtminstone pannkakor i frysen och jag behövde inte slänga mjölken ;)

Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.