Carrolajsa

Av Caroline - 6 augusti 2019 20:51

Jag hade nästan hunnit glömma hur snabbt dagarna går när man jobbar, man hinner typ ingenting på kvällarna hehe. Efter jobb var jag hos sjukgymnasten och sedan har jag ägnat kvällen åt power walk, matlagning och plock här hemma.

Imorgon väntar jobb hela dagen och sedan blir det nog en sväng till stan för att fixa ett par ärenden. Hoppas ni haft en fin dag, kram!

Raska promenader är bland det bästa jag vet!

Av Caroline - 5 augusti 2019 19:52

I helgen åkte jag som sagt till Oslo, vilken fantastisk stad! Jag kom vid 7 på morgonen i lördags och spenderade hela lördagen med att gå runt i stan och njuta. Jag åkte också upp till Holmenkollen och fick se fantastisk utsikt! Jag sov en natt på hostel innan jag åkte hem igen söndag lunch. Det var ett väldigt bra avslut på en fantastisk semester.

Idag var det allvar igen. Det gick bättre än förväntat att återgå till office mode men jag känner mig något trött i huvudet haha. Jag ska fixa lite här hemma innan jag hoppar i säng i tid. Hoppas du har haft en bra start på veckan, kram!

Av Caroline - 2 augusti 2019 19:10

Nu börjar min semester lida mot sitt slut men jag bestämde mig för att krama ut det sista och bokade en resa till Oslo. Jag tar nattbussen idag och är framme vid 7 imorgon. Jag har ju fått för mig att jag ska besöka 30 länder innan jag fyller 30 så jag får rappa på lite. Norge blir nr 21 så jag är på god väg!

Hoppas ni får en fin helg, kram!

Av Caroline - 1 augusti 2019 16:27

Jag har haft min pappa och hans särbo på besök nu i några dagar vilket har varit himla mysigt. Vi har turistat i Stockholm, semester på hemmaplan (för mig) ska inte underskattas. Vi har besökt museum, varit i skärgården, suttit på uteserveringar och myst runt i Gamla stan. Jag lämnade dem vid bussen för en stund sedan och nu ska jag lista ut vad jag ska göra mina sista semesterdagar, börjar jobba igen på måndag.

Först ut på listan över saker jag ska göra är tvätta och laga mat. Har inte lagat mat på typ 2,5 vecka så nu är det dags haha. Hoppas ni har en fin vecka, kram!

Av Caroline - 29 juli 2019 13:03

I helgen hade jag besök av min syster och vi hade en väldigt trevlig helg. I lördags hängde vi på Gröna Lund hela dagen, åkte massa sjuka karuseller och såg Sommarkrysset. Igår gick vi en sväng på stan samt såg den nya Aladdin vilken var sååå bra!

Idag får jag besök igen och denna gången är det min pappa och hans särbo. Vi har inga helt fasta planer med beroende på väder blir det kanske en sväng till skärgården, museum och en sväng till Djurgården.

Hoppas ni får en bra start på veckan, kram!

När syrran är i stan och ska välja mat blir det alltid Vapiano ;)

Av Caroline - 29 juli 2019 11:45

Här kommer lite fler bilder från fina Kiev. Vi var där fyra dagar (tre nätter) vilket var ganska lagom. Vi hade bra flygtider vilket innebar att vi hade nästan fyra hela dagar. Negativa med det var att vi flög 4.50 från Stockholm och p.g.a dålig kollektivtrafik fick vi ta sista Arlanda express vid 00.35 så vi fick hänga på Arlanda hela natten och försökte sova på en stenbänk/golvet. Väl i Kiev var vi gaaaanska trötta så vi somnade på både tunnelbanan och på en parkbänk haha. Men efter våra power naps var vi fit for fight igen och helt redo att urforska staden. Vi såg allt vi ville se, hann shoppa, hänga på hotellet utan att känna behov av att stressa och kunde bara njuta. Åh vad jag älskar att resa!

Av Caroline - 28 juli 2019 20:53

Sommarens resa gick till Kiev. När vi har berättat var vi skulle var reaktionerna blandade men de flesta var förvånade och undrade varför vi åkte dit. Väl där undrade vi nog också lite det haha. Det är en väldigt fin stad men landet är inte riktigt anpassat för turism än. Befolkningen kan inte engelska, det finns i princip ingen information på engelska och det finns i princip ingen turistinformation. Kiev var som sagt fint och vi fick sett mycket fint under våra dagar.

Av Caroline - 26 juli 2019 16:57

Då var jag hemma igen. Eller jag har varit hemma sedan onsdagnatt men har behövt tid för att återhämta mig haha. Vi hade en väldigt bra resa. Ukraina är ett speciellt land och det är inte helt anpassat för turism än men mer om det senare. Vi hade lite speciella flygtider så har sovit lite de senaste dagarna men det tog jag igen igår. Förutom att sova har jag storhandlat, packat upp och städat. Gillar att göra allt sådant direkt man kommer hem så att det är klart.

I helgen kommer min syster vilket ska bli väldigt mysigt. Vädret är ju på vår sida så vi får se vad vi hittar på. Hoppas allt är bra med dig, kram!

Efter två veckors semester cravade min kropp frukt och grönsaker i alla olika former ;)

Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.