Carrolajsa

Alla inlägg under mars 2016

Av Caroline - 31 mars 2016 22:41

God kväll mina vänner!

Idag har jag sovit en massa. Hade egentligen saker inplanerade men kände att kroppen inte ville så fick avboka och tillbringa dagen hemma istället. Har pluggat och sovit om vartannat så nu känner jag mig på banan igen. Min pojkvän kom en sväng nu på kvällen så jag fick en trevlig avslutning på dagen. Nu blir det sängen för imorgon är det dags för föreläsning. God natt!

Av Caroline - 31 mars 2016 14:45


Relationer är något som är väldigt skört, oavsett om det är med en vän, familjemedlem eller partner. Ibland kan det vara svårt att ta upp vissa känsliga ämnen. Ibland kan jag dock tycka att vi gör det svårare än nödvändigt. Det är inte helt ovanligt att personen man pratar med ”anklagar” en för att vara svartsjuk eller avundsjuk. Jag anser att man kan anmärka på saker om hur man anser att en person agerar utan att vara varken svartsjuk eller avundsjuk. Man kan faktiskt prata om andra människor eller sätt hur andra behandlas utan att behöva känna att man är en dålig människa. Man bör få säga hur man känner, man behöver ventilera sina känslor. Bara för att man poängterar att man tycker att en person ofta får fler fördelar jämfört med andra eller för att man påpekar att man tycker att en persons relation med en annan person inte är helt lämplig behöver det inte betyda att man menar att det är synd om en själv eller att man borde göra på ett visst annat sätt, det kan helt enkelt vara så att man bara ser ett problem eller bekymmer som man kanske tycker att någon bör reflektera över. Kanske för den berörda personens egen del och kanske inte alls för en själv. Detta kanske låter kryptiskt men sammanfattningsvis kan man säga att jag tycker att man bör få påpeka saker utan att bli anklagad för att vara svartsjuk eller avundsjuk… 



Fix

Av Caroline - 30 mars 2016 20:45


Hejsan! 


Idag har jag haft lite utav en fixardag. Jag började dagen med kursens första föreläsning och sedan blev det plugg i ett par timmar. Rensade huvudet genom att gå en långpromenad innan jag fortsatte med plugg, lite jobb vid datorn och lite städning. Har några saker kvar att göra vid datorn och lite till att läsa men sedan blir det sängen. Börjar känna lite halsont men vill inte att det ska bryta ut och leda till att jag blir sjuk, har varken tid eller lust med det. 


Nu ska jag fortsätta med mitt, hoppas ni har haft en bra dag, kram! 

Av Caroline - 30 mars 2016 17:15


Vi människor är ganska duktiga på att prata. Hur många gånger har man inte fått frågan: Hur är det? Och hur många gånger har inte svaret varit ”det är bra” även om det inte är helt sant? Anledningen att man gör så är väl att när man väl säger något annat än bra brukar man inte få så mycket respons eller så får man intrycket av att personen tycker att man klagar för mycket. Det finns ett fåtal människor man kan anförtro sig åt utan att känna att man måste låtsas och tur är väl det, dock är det synd att man måste låtsas överhuvudtaget. Ibland blir jag så himla trött på alla fasader som man ”måste” sätta upp för att passa in i samhället. I en bra värld borde man kunna få vara hur man vill, visa både bra och dålig sidor, visa sina toppar och dalar. Alla är vi människor och ingens liv är perfekt. Detta har börjat uppmärksammas alltmer av inflytelserika människor i media vilket jag tycker är bra men jag hoppas att det fortsätter så för vi måste bli mer ärliga och mer oss själva. Man har bara ett liv och man måste försöka göra det bästa av det…

Av Caroline - 29 mars 2016 21:36

God kväll!
Då var den nya kursen igång. Vi hade en introduktion på typ 20 min och vi blev nog inte mycket klokare på vad kursen kommer innehålla men det blir nog intressant.

Efter introduktionen blev det lunch med två vänner och eftermiddagen har jag spenderat med min pojkvän. Vi tog en långpromenad, har lagat middag och nu ser vi lite fotboll. Det blir dock sängen relativt tidigt för imorgon är det dags för kursens första föreläsning. Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 28 mars 2016 21:13

God kväll! 

Idag har jag avslutat mitt lilla påsklov på ett väldigt trevligt sätt. Jag började dagen med en lugn frukost framför tv:n innan jag åkte in till stan och mötte upp min mamma, mormor och moster. Det blev lite shopping, middag och promenad. Hade en väldigt trevlig dag men några av de bästa personerna i mitt liv <3 


Kvällen har jag ägnat åt att sitta vid datorn och få undan lite saker. Hade några mejl att skicka, en ansökan att skriva samt lite annat. Skönt att bli av med så mycket som möjligt nu innan nästa kurs börjar. Ska ta tag i lite tvätt nu sedan blir det sängen. Är himla trött och imorgon börjar allvaret igen med den nya kursen så då gäller det att vara pigg. Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 



Av Caroline - 27 mars 2016 21:19


Hej! 


Hoppas ni har haft en trevlig påsk so far. Jag hade ett väldigt trevligt dygn hos min pojkväns familj. Vi fick god mat, vi sköt luftgevär, gick tipsrunda och fick lära oss hur man ska lukta på rom. Mycket lärorikt och trevligt. Vi var hemma igårkväll och då valde vi att ta det lugnt, beställa pizza och se film. Imorse skulle min pojkvän upp kl.4 för att hinna med sitt tåg vilket var ganska tidigt. Jag låg kvar i sängen men kunde inte riktigt somna om så man är lagom trött nu hehe. Jag har inte haft några speciella planer idag, har städat en del, tvättat, varit i kyrkan, lekt med barn samt jobbat vid datorn. Tänkte hoppa i säng ganska tidigt så att jag är pigg imorgon. Hoppas ni har haft en bra påsk, kram!


 
Dagens lyxfrukost



 
Fin utsikt från tåget på väg hem :) 



 

Hittade mitt examensbevis idag, är tydligen fågelexpert hehe.


   

Av Caroline - 26 mars 2016 11:51

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards