Carrolajsa

Alla inlägg den 25 december 2012

Av Caroline - 25 december 2012 18:43

God Jul!

Man firar jul den 25 i Kenya, precis som på många andra ställen runt om i världen, så idag har det varit en liten speciell dag. Vi var i kyrkan i morse, mellan 7 och 10 (de har väldigt långa gudstjänster här) och när vi kom hem till barnhemmet igen möttes vi av en massa glada barn då de precis höll på med att sätta på skor på dem. De har bara skor vid några få speciella tillfällen så när påsarna med skor kommer fram blir barnen överlyckliga och det är så sött när de stapplar runt i något för stora skor och de är inte vana vid att ha något på fötterna så de blir lite klumpiga och snubblar över sina egna fötter. Barnen fick lite extra god mat idag också, de fick kyckling till riset och lite kex och bröd. Så även om barnen inte förstår att det är jul så fick de lite extra glädje och lyx idag så det känns skönt :) 

För mig har det inte känts som jul, mycket på grund av vädret men det har varit trevliga dagar. Jag hade lite julkänsla när vi firade lite jul i lördags då jag hälsade på mina vänner från Holland för sista gången innan de åker hem. De hade en liten julgran, lite godis och julklappar så det var trevligt. Vi fick uppleva mycket i lördags för vi besökte en man som bor i slummen i Kisumu där vi fick se hans hus, vilket var väldigt litet men hade ändå ganska hög standard där för det fanns el och det var ett riktigt lerhus och inget litet skjul, och vi fick träffa delar av hans familj så det var väldigt trevligt. Efter det åkte vi till ett rehabiliteringshem för barn som har begått brott och vi pratade lite med dem, sjöng och målade nagler så vi hade en väldigt bra dag. Vi gick ut en sväng på kvällen också och det har sina fördelar att vara vit här, till exempel kan man slippa betala inträde på klubbar ;)

Hoppas ni hade en bra julafton och fortsätter ha en bra jul, kram!


  

Glada barn runt påsen med skor

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards