Carrolajsa

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Caroline - 3 december 2012 19:21

Det är nu två veckor sedan jag började min resa mot Kenya. Tiden går så himla snabbt! Här är mycket att göra, många barn att krama och mycket tvätt som ska tvättas! Jag har träffat en massa trevliga människor och jag får se många olika saker. Till exempel tillbringade jag natten och dagarna nu söndag måndag hos en äkta kenyansk familj då jag blev inbjuden till deras hus. Alla var väldigt snälla och trevliga och man blir nästan behandlad som en kunglighet och får allt serverat vilket känns lite konstigt och det tar lite tid att vänja sig vid det men det är deras sätt :) 

Det känns inte som december för mig men jag har fått veta att det är snö hemma, julkalendern är igång och folk har bakat pepparkakor så jag hoppas ni har det bra där hemma i vinterkylan ;) 


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards