Carrolajsa

Alla inlägg under januari 2018

Av Caroline - 31 januari 2018 07:08


God morgon!

Här är skrivandet igång för fullt. Vaknade tidigt idag och kände att det inte var lönt att somna om så satte mig och skrev istället. Min pojkvän såg något förvånad ut när han kom ut i köket vid 5.50 haha.

Idag ska jag skriva hela dagen. Uppgiften börjar likna något så det är bara till att köra på. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Nu har jag varit hemma lite över en vecka, saknar dock FN...

Av Caroline - 30 januari 2018 17:38


Idag har jag suttit och skrivit nästan hela dagen. Sitter just nu på skolan för behövde lämna in några papper och väntar nu på att min pojkvän ska komma från jobbet.

Imorgon blir det fortsatt skrivning så att jag hinner klart med uppgiften till nästa vecka.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 29 januari 2018 21:01


Idag har jag känt mig så trött. Var en sväng på skolan innan för att skriva ut lite papper och leta efter en bok men annars har jag mest suttit hemma och skrivit. Har inlämning nästa vecka och eftersom jag missade början av kursen pga praktik och hemkomst har jag ganska mycket att göra. Kommer ägna kommande dagar åt att enbart skriva.

Idag blir det dock sängen tidigt med hopp om mer energi imorgon. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Tur att det är ett intressant ämne!

Fix

Av Caroline - 28 januari 2018 21:15

God kväll!

Idag har vi haft en dag på stan. Jag behövde köpa lite nytt smink och jag tyckte min pojkvän behövde fixa till sin lägenhet lite så att den blir mer hemtrevlig så vi åkte en sväng till Ikea. Det var inga stora saker vi köpte och han var med på allt så inget var påtvingat haha. Precis när vi åkte därifrån kom nyheten om Kamprads bortgång...

Nu har vi handbollen på och hoppas på vinst! Kram

Det blev lunch på Ikea. Äntligen har de sin vegetariska schnitzel igen!

Av Caroline - 27 januari 2018 22:18


Idag har vi haft en lugn lördag. Vi började med lyxfrukost (scones) innan vi åkte in till stan. Min pojkvän skulle klippa sig och jag skulle reklamera en laddare. Vi var även förbi jysk och köpte en matta. Nu har vi precis sett ett avsnitt Johan Falk men snart blir det sängen för mig för orkar knappt hålla ögonen öppna.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

En ny variant av "min" vas har kommit in på Indiska. Var på jakt efter den tidigare modellen men såg att en större har kommit in så får se om det blir ett köp...

Av Caroline - 26 januari 2018 17:57


God kväll!

Idag har jag pluggat hela dagen. Ska läsa tre kurser nu ett tag och idag var fokus på genus.

Om en stund kommer min pojkvän hit och då blir det pizza och handboll.

Hoppas ni får en trevlig fredagskväll!

Av Caroline - 25 januari 2018 21:19

Idag har jag haft fullt upp. Jag städade och fixade här hemma hela förmiddagen innan jag åkte in en sväng till stan. Lämnade in böcker på campusbokhandeln, fixade ett par saker och viktigast av allt: fikade med en av mina bästa vänner.

Efter det åkte jag och min pappa iväg för att äta samt handla mat. Kom därifrån med en matberedare vilket jag är väldigt nöjd med.

Nu blir det fortsatt fix här hemma så att jag får ordning. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Sallad in my heart <3

Inredningsinspo, försöker övertala min pojkvän att fixa till sin lägenhet hehe.

Av Caroline - 24 januari 2018 22:13


God kväll!

Idag har jag ägnat stora delar av dagen åt att få ordning på mitt rum här hemma. Det var kaos när jag kom hem med tvätt, resväskor, post osv. Nu börjar det likna ett rum men det återstår fortfarande en del att göra.

Jag tog dock en paus innan och gick hem till min farmor och farfar en stund för fika och prat.

Nu ska jag forstätta städa en stund innan det blir sängen. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Kan säga att det känns konstigt att inte sitta på detta kontor...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards