Carrolajsa

Alla inlägg den 4 september 2017

Av Caroline - 4 september 2017 21:45


Då var första dagen på "jobbet" avklarad. Idag har det varit mycket administrativt fix med dator, mejl, telefon, kontrakt och bästa av allt: passerkort till FN byggnaden. Vi gick en sväng i byggnaden när vi fått vårt kort och den är väldigt maffig.

Nu på kvällen var vi och fixade busskort (väldigt omständigt) och försökt fixa vår ugn. Efter många försök fick vi den till att fungera men enbart om vi inte har något annat tänt i hela lägenheten (vi kan inte ens öppna kylskåpet utan att strömmen slås av...). Dessutom fungerar bara en platta och den vågar vi inte använda för den låter så sjukt konstigt och det känns som att hela huset ska sprängas eftersom det är en gasspis haha, det blir en intressant höst. Speciellt spännande blir det i vinter när vi får laga mat i total mörker om vi ska andvända ugnen.

Nu blir det snart sängen för mig och imorgon väntar kick-off med hela kontoret. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Utsikten från FN huset!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards