Carrolajsa

Alla inlägg under mars 2017

Av Caroline - 16 mars 2017 16:30


När det närmar sig jul eller födelsedag har jag sällan en önskelista. Vissa tycker det är jobbigt men jag anser att jag är typ världens enklaste människa att köpa present till. Jag bryr mig inte om pris överhuvudtaget utan jag bryr mig om tanken bakom. Det bästa är att få något och man märker att personen har tänkt till. Jag satte ribban när jag var liten när jag blev glad för en present innehållande rosa toalettpapper och salta pinnar haha. För att vara en person som inte brukar ha önskelistor har jag dock en nu som är himla lång och jag fyller inte år förrän i juli. Tänkte dela med mig av mina span:


  Älskar kartor!

  Hur snygg är inte denna "portfölj"?

  Necessär i läcker färg!

  Fodral till iPaden i härlig grön färg

  Den perfekta plånboken. Finns denna i Stockholm blir det nog ett litet köp ;) 


Nästan allt är från Åhléns, ska nog inte gå in där mer för hittar så mycket fint hehe. 


Av Caroline - 16 mars 2017 08:06


God morgon! 


Då har vi en ny dag framför oss. Den här veckan har jag gått upp samtidigt som min pojkvän med tanke om att vi skulle få lite extra tid ihop eftersom jag åker hem på måndag så det har varit tidiga dagar. Till skillnad från mig är han inte så morgonpigg så våra diskussioner har kanske inte varit de roligaste men så är det haha. 


Idag har jag fyra saker på min lista: skriva, packa, handla och promenera. Solen skiner här så man får ta vara på det. Nu ska jag fortsätta mitt skrivande. Hoppas ni får en fin dag, kram!


   

Av Caroline - 15 mars 2017 20:03


God kväll!


Då har majoriteten av den här dagen gått. Mitt möte gick bra, det var med min handledare och vi skulle diskutera mina frågeställningar och hon verkade acceptera dem så det var bra. Att få ihop en uppsats på 50-60 sidor på ett sammanhägande vis är inte helt lätt så det gäller att ha en bra grund att stå på. 


Ska fortsätta skriva en stund till innan jag håller kväll. Hoppas ni haft en bra dag, kram! 


Älskar solnedgångar!



Av Caroline - 15 mars 2017 12:23


Hej hopp! 


Fy vad snabbt tiden går, det är redan onsdag. Idag vaknade jag upp med extrem huvudvärk och kände mig helt seg i kroppen. Jag gick upp samtidigt som min pojkvän och åt frukost men sedan kröp jag ner i soffan under filten med datorn i knäet. Där låg jag några timmar och jobbade med uppsatsen. För att samla lite energi såg jag en film och nu har jag precis duschat med förhoppningen om att känna mig piggare. Ska fortsätta jobba med uppsatsen nu och ikväll ska jag ha ett skype-möte så har fullt upp. 


Hoppas ni får en bra dag, kram! 



Är så himla sugen på det här, jag har sagt det innan men deras grönsaksburgare är inte att leka med haha.

     

Av Caroline - 14 mars 2017 08:32


God morgon! 


Då var det tisdag. Idag är mina planer att skriva samt åka och köpa en present. Hade helst legat kvar i sängen hela dagen men det får bli en annan dag, eller annat liv kanske hehe. Vädret visar dock att det kan bli upp till 8 grader idag vilket låter väldigt skönt. Hoppas vi får tur med vädret i Stockholm till helgen. 


Nu ska jag fortsätta mitt skrivande men hoppas ni får en bra dag, kram! 


Tänk om...


  

Av Caroline - 13 mars 2017 14:45


God eftermiddag! 


Då är vi igång med en ny vecka. Detta är sista veckan hos min pojkvän för den här gången för åker hem på måndag i nästa vecka men vi avslutar veckan i Stockholm så det blir nog bra. 


Jag har ägnat denna dag åt att städa, handla mat och skriva. Många tror nog att det är lätt att skriva uppsats och att man inte behöver 4,5 månad till det men kan berätta för er att så är inte fallet. Det är så mycket som ska fixas och som ska gå ihop så det tar sin lilla tid. Kommer ägna resten av dagen åt att skriva och kanske se en dokumentär eller liknande. Det har blivit lite utav en standard att vi ser på något efter vi ätit för min pojkvän vill "varva ner" lite efter jobbet. 


Jag hoppas ni har en bra dag, kram! 


Var en så himla fin kväll igår <3



Av Caroline - 12 mars 2017 17:51


God kväll! 


Då börjar denna vecka lida mot sitt slut. Jag har tillbringat dagen med att tvätta och skriva. Mår dock inte helt på topp utan det känns som att jag ska bli sjuk (igen) men förhoppningsvis försvinner det. Ska ju till Stockholm nästa helg och då vill jag vara frisk. Vi ska snart fixa något att äta och se film så hoppas att en lugn kväll gör susen.


Btw, bra jobbat Robin! Säga vad man vill om att han inte fick flest röster av folket men vann ändå men jag tycker han är bra. Jag hejade på Robin och Mariette så jag är nöjd. Nano var dock också bra. Nu hoppas jag det går bra för honom i Eurovision. 


Hoppas ni har en bra helg, kram! 


Jag bakade i torsdags för att ta med till min syster.

    Jag älskar doften (ja och smaken) av nybakat bröd.   




Av Caroline - 12 mars 2017 11:17


Som sagt var jag i Norrköping i fredags för att hälsa på min syster som pluggar där. Eftersom jag "bor" i Örebro för tillfället så är det ju inte så lång utan jag kunde åka bara över dagen. Väl där visade hon mig runt och jag blev positivt överraskad och tyckte staden var väldigt fin. Hon visade mig sin lägenhet, skolan och staden. Vi åt, fikade, shoppade och snackade en massa. Jag fick också träffa en vän till henne så det var trevligt. Det blev mycket gående och några timmar på tåg vilket tog på kroppen så fick lida lite igår men det var det värt. Mycket trevlig dagsutflykt! 


 
Spår 1,2, 30 i Örebro, helt ologiskt... ;)

         



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards