Carrolajsa

Alla inlägg den 28 februari 2016

Av Caroline - 28 februari 2016 22:40


Då var söndagkvällen här och helgen är snart över. Jag har haft en väldigt trevlig helg med middagar, mycket plugg, mellomys med min andra halva och nu avslutade jag kvällen med ett avsnitt gossip girl. Imorgon börjar en ny vecka med föreläsningar, plugg och seminarium vilket jag ser fram emot. Först hoppas jag dock på en god natts sömn och att jag vaknar upp imorgon utan den envisa huvudvärk som jag just nu har. Hoppas ni har haft en trevlig helg, kram!

Av Caroline - 28 februari 2016 14:45


Drömmen hade varit att få arbeta på en advokatfirma/juristbyrå inom en snar framtid. Tyvärr finns det inte så mycket jobb och speciellt inte i Skåne. Stockholm däremot har, av naturliga skäl, lite fler möjligheter. Har alltid velat bo i Stockholm, känns som att där har jag en chans att komma dit jag vill… Men det är en annan fråga hehe. Jag satt och gogglade runt lite på migrationsrätt och kom då in på en byrå i Stockholm som hade väldigt många intressanta arbetsområden. Familjerätt och migrationsrätt känns extra intressant tycker jag. Dessutom verkade de ha kontakter med andra länder och det är en väldigt bra bonus tycker jag. Nu vet jag inte om de har möjlighet till jobb eller praktik, är ju inte så relevant för mig just nu ändå, men det kan alltid vara bra att se vad det finns för möjligheter inför framtiden. Att veta vad och vart man vill kan ju göra det lättare att kämpa. Har man ett tydligt mål känns kanske vägen dit inte lika lång. Det finns ju väldigt många advokat- och juristbyråer här i Sverige men det gäller ju att hitta en som har lite av varje. Vill ni se ett exempel på en byrå med intressanta områden kan ni titta in hos HI juristbyrå. Ha det fint!


 


Med inspiration från och tillsammans med http://www.hilaw.se/   

 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards