Carrolajsa

Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Caroline - 10 februari 2015 21:39

God kväll!

Idag har jag haft en bra dag, har hunnit med en del vilket känns skönt. För tillfället har jag en hel del saker inplanerat och det är bara drygt en månad kvar till tentan vilket innebär att tentastressen börjar komma. Jag vet att det är längre kvar till tentan än vad vi egentligen har läst den här kursen men ändå…


Idag stod gruppmöte och plugg på schemat. Det blev även en sväng på stan då jag hade lite ärende att uträtta och nu på kvällen blev det lite jobb framför datorn samt mer plugg. När jag var på väg till tåget mötte jag min före detta idrottslärare (gymnasiet) vilket var trevligt. Av någon outgrundlig anledning kallar han mig ”bowling-Carro”. Jag hoppas och tror att det inte är på grund av att jag ser ut som ett bowlingklot och även om vi bowlade en gång under en idrottslektion så är jag inte särskilt duktig på det så vet inte varifrån mitt smeknamn kommer. Oavsett så är han en väldigt söt äldre man som alltid är så positiv när jag träffar på honom. Han vill alltid ha en kram och säger alltid att han lever på fina minnen från tiden som lärare (han är pensionerad nu). Vi pratade lite om vad jag sysslar med nu och han sade att han tyckte att den utbildningen passade mig och att han tyckte att jag såg ut som värsta mode-prinsessan. Under alla mina år i skolan har jag haft turen att ha väldigt många bra lärare vilket jag är väldigt tacksam över, det finns ju tyvärr många som inte är bra, precis som inom alla yrken.


Nu blir det lite mer plugg innan det blir sängen. Hoppas ni har haft en bra dag, kram!   


   

Även om jag älskar att solen är framme så är det också så fint att se den försvinna ner bakom molnen, himlen får en sådan vacker färg <3 



Av Caroline - 10 februari 2015 10:01

God förmiddag!

Jag inledde den här dagen med plugg och nu väntar gruppmöte i skolan för att förbereda morgondagens seminarie. Det tar sin lilla tid att både förbereda och gå igenom allt material till ett seminarie. Ämnet vi ska behandla idag är ”Rättegångens aktörer” och handlar främst om domarens roll i rättegången, intressant! Resten av dagen kommer jag ägna åt plugg, har en hel del om man säger så…

Hoppas ni får en bra dag, kram! 


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards