Carrolajsa

Alla inlägg under mars 2013

Av Caroline - 31 mars 2013 23:11

Jag satt och försökte plugga innan men bokstäverna flöt ihop och jag läste samma mening ett par gånger så trött jag var så jag kände att det var dags för en liten joggingtur. Tänkt och gjort! Det blev inte en superlång men ett par kilometer så det var ändå okej :) Jag fick rört på mig åtminstone och jag fick njuta av den lilla sol som fortfarande lös på himlen. 

Efter springturen blev det lite städning och fix med några bilder från Kenya. Nu blir det dock sängen för jag är så extremt trött!

God natt <3


   

Av Caroline - 31 mars 2013 09:10

God morgon!

Jag hade en väldigt trevlig påskafton igår! Början av dagen ägnade jag åt att plugga, städa och handla och på kvällen kom Victoria. Vi lagade mat, bakade kladdkaka, snackade skit, tittade film och åt såklart ;) Efter att hon hade åkt hem städade jag köket för det var ju en del efter att både vi och min syster och hennes tre kompisar hade varit där och hållt på. Efter det satte jag mig och pluggade, kl. 1.30 på natten... Jag hade inte hunnit läsa allt som jag hade satt upp som mål för dagen så det var jag tvungen att göra. Det blev ju därmed inte så många timmars sömn och dessutom försvann en timme från oss men sova kan jag göra när jag blir gammal. Nu ska jag hitta något att äta till frukost sedan bär det av till kyrkan för att sjunga. 

Jag önskar en en trevlig påskdag <3 


 

Fina tulpaner fick jag igår :)


  

Mumsig efterrätt med kladdkaka, ananas, jordgubbar och godis!

Av Caroline - 30 mars 2013 15:00

Jag önskar er alla en glad påsk!

Av Caroline - 29 mars 2013 19:07

Efter 7 timmars fysiskt jobb och en joggingtur är det nu dags för huvudet att jobba lite! Ska plugga en stund nu innan det är dags för Let's Dance och lite städning :)
Ha en bra kväll <3

Av Caroline - 29 mars 2013 08:55

Det är långfredag och det snöar, det känns inte superkul... Hoppas det är sista nu så det kan bli vår på riktigt...
Idag är det dags för jobb och efter det ska jag handla inför mitt och Victorias påskfirande. Sedan ser jag fram emot en lugn kväll framför tv:n och Let's Dance!
Ha en bra dag idag!

Av Caroline - 28 mars 2013 21:52

Då har påsken börjat ;) jag jobbade några timmar idag och jisses vad folk det var som handlade! Efter jobbet åkte jag in till stan och mötte upp min mamma, hennes sambo, mina bonussyskon och Cassandra, min 17 åriga lillasyster. Vi åt lunch, gick en sväng på stan och besökte Lunds Domkyrka. Mina bonussyskon som är 7,5 ville hälsa på jätten Finn och så gav jag dem några mynt som de kunde slänga i önskebrunnen och tända vars ett ljus. Vi hade en väldigt mysig eftermiddag med andra ord.
Kvällen har jag spenderat framför tv:n då jag har tittat på One tree Hill, det är som värsta drogen... Jag har sett klart första säsongen nu. Nu blir det dock till att plugga lite innan jag ska lägga mig. Ska upp och jobba imorgon också men då börjar jag inte förrän kl. 10 så det blir värsta sovmorgon! When I am off school, I am off to work ;)
Hoppas ni har haft en bra torsdag, puss & kram <3

Av Caroline - 27 mars 2013 21:37

Då var Passionsspelet över och det har varit väldigt kul att vara en del av det :) Det är kul att få utlopp för den lilla kreativa och sceniska ådra man har. Det händer alltid något kul i kyrkan. Vi har extrem tur att ha sådan fantastisk personal som vi har här på vårt församlingshem!

Nu blir det snart sängen för jag ska upp kl. 4.45 imorgon och jobba.
Hoppas ni har haft en bra onsdag!

Av Caroline - 27 mars 2013 08:19

God morgon Sverige ;)

Solen lyser inte idag men det snöar åtminstone inte! 

Vi hade föreställning i kyrkan igår och det var väldigt roligt. Publiken verkade tycka att det var bra så det var kul. Det är en föreställning idag också så jag ser fram emot ikväll. 

Nu sitter jag i biblioteket och läser lite innan det är dags för föreläsning om typ 2 timmar. Hoppas ni får en bra onsdag <3


 

Jag hämtade ut lite nya kläder på posten häromdagen (eller ja min mamma gjorde) och det är alltid lika kul! 


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards