Carrolajsa

Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

Ett halvår...

Av Caroline - 11 juli 2013 12:36

Det är nu 6 månader sedan jag kom hem från Kenya, ett land som jag kom till att älska och likaså människorna som bor där. En del tycker kanske att det är ett himla tjat om den där resan men det jag fick vara med om där är något man inte kan föreställa sig om man inte själv har varit där. Själv levde jag bra med mat och vatten och allt men människorna runt mig gjorde det inte. Barnen på barnhemmet fick inte mycket mat eller dricka,blev ofta slagna, de fick gå runt blöta av sitt eget urin i flera timmar, de fick knappt någon närhet eller kärlek och många gånger fick de gråta tills de slutade av sig själv för det var ingen av personalen som tröstade dem. Vad det gäller personalen och andra människor som jag träffade där så är pengar alltid ett stort problem och för många är oron stor för hur de ska klara av att skicka sina barn till skolan och så vidare. Och på det kommer sjukdomarna, de flesta har malaria och att behöva sova under ett nät varje natt för att minska risken är inte det roligaste. Trots allt så fanns det så många positiva saker också. De är ofta väldigt glada och trevliga och de flesta barnen på barnhemmet hade inte förlorat livsglädjen utan var fortfarande pigga och glad och allt de behövde var kärlek. Att vara ensam vit som jag var mesta av tiden var inte lätt för de visste att jag skulle bry mig om dem och ha 50 barn efter sig som skriker och drar i kläder för att få uppmärksamhet är inte lätt. Man har hela tiden skuldkänslor för att man inte orkar eller hinner med alla barnen men man måste koncentrera sig på några för att hinna överhuvudtaget. Det går inte en dag utan att jag saknar barnen och även om organisationen jag är med och startar inte ska hjälpa det barnhemmet är planen ändå att vi ska åka ner där relativt snart och då ska jag självklart åka till Rangala och träffa alla "mina" små barn <3

Några av alla de fantastiska barn som jag träffade <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 7 juli 2020 22:43


Nu har jag haft två semesterdagar, än så länge känns det bara som en långhelg men det har varit väldigt skönt so far. Hittills har jag hunnit med massage, ansiktsbehandling, frukost med en vän och middag med en annan vän. Imorgon åker jag ner mot S...

Av Caroline - 4 juli 2020 12:25


Äntligen har jag semester! Ska bli så skönt. Har jobbat otroligt mycket den senaste veckan. Utöver det har jag också varit på aw och fixat lite volontärjobb. Idag ska jag möta upp en vän för att titta på möbler och äta middag. Hoppas du får e...

Av Caroline - 25 juni 2020 22:09

Nu är det mycket att göra. Jag jobbar nästa vecka också sedan går jag på semester så det är otroligt mycket som ska avslutas på jobbet innan dess. Samtidigt vill man njuta av vädret och träffa vänner innan alla åker på olika håll för semester. ...

Av Caroline - 21 juni 2020 21:02

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg! Jag har haft en supermysig helg. I torsdags var jag hemma hos en kompis på middag. I fredags kom en vän hem till mig. Vi gick en promenad, lagade mat och satt och pratade halva natten. I går mötte jag upp en...

Av Caroline - 13 juni 2020 23:18


Det här har varit en lång dag. Jag har jobbat hela dagen och efter jobb mötte jag upp en vän. Hon mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi in till stan för att äta. Vi testade ett ställe med veganska burgare, mycket gott var det! Efter maten ...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards