Carrolajsa

Alla inlägg den 8 mars 2018

Av Caroline - 8 mars 2018 09:42


Idag är det internationella kvinnodagen. Vad det gäller jämställdhetsarbetet i Sverige har vi kommit en bra bit på vägen men det finns fortfarande väldigt mycket kvar att göra.

Vi lever i ett samhälle där kvinnor och män fortfarande inte har lika lön för lika arbete, kvinnor innehar inte höga poster i företag, kvinnor blir objektifierade och är därmed inte lika säkra som män och kvinnor ses fortfarande inte som lika starka och värdiga som män.

Visst kan det finnas skillnader mellan kvinnor och män men de är långt ifrån så många och stora som samhället intalar oss. Vi har kommit en bit på vägen men har fortfarande en bra bit kvar. Vi får aldrig sluta kämpa för lika rättigheter mellan kvinnor och män. Vi måste kämpa för dem som började kampen och kämpa för dem som kommer fortsätta den efter oss. Tillsammans, kvinnor och män, kan vi komma dit vi borde vara!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards