Carrolajsa

Alla inlägg under maj 2019

Av Caroline - 15 maj 2019 21:14


Den här veckan är något hektisk. Jag slutar snart på den avdelningen jag jobbar på och det är som om domarna har kommit på det nu för mina mål har på ett märkligt vis förökat sig haha. Jag kan ju såklart säga att jag inte hinner men jag vill hinna med så mycket som möjligt innan jag slutar så jag kör på.

Idag har jag haft så himla ont i huvudet så ska försöka gå och lägga mig tidigt och hoppas den försvinner. Något som har varit väldigt bra med den här dagen är att jag var hos en ortoped som beslutade att jag ska få operera mitt knä och jag är överlycklig. Har haft problem i över 10 år och nu ska jag förhoppningsvis bli av med det!

Hoppas ni haft en fin dag, kram!

Av Caroline - 12 maj 2019 21:15


Det här har varit en väldigt välbehövlig helg! Jag har vilat mycket och bara varit. Igår under dagen var jag ute och promerade, städade, tittade film och fixade. På kvällen mötte jag upp en vän för middag och en drink vilket var perfekt så att man inte blir helt isolerad :)

Idag har jag legat i sängen större delen av dagen och sovit och tittat på film om vartannat. Framåt kvällen tog jag en långpromenad och har jobbat lite men nu blir det snart sängen ingen. Har en intensiv vecka framför mig så det gäller att samla energi.

Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Stockholm är så vacker!

Av Caroline - 10 maj 2019 06:48


Den här veckan har jag sovit katastrofdåligt. Varför har jag ingen aning om... Men med kaffe och roliga saker inplanerat har jag lyckats ta mig igenom den här veckan också. Ska dock bli väldigt skönt med helg!

Idag ska jag försöka gå från jobbet i tid och bara åka hem och sova haha.

Hoppas ni får en fin fredag, kram!

Mr Espresso, my new bff ;)

Av Caroline - 10 maj 2019 06:47


Den här veckan har jag sovit katastrofdåligt. Varför har jag ingen aning om... Men med kaffe och roliga saker inplanerat har jag lyckats ta mig igenom den här veckan också. Ska dock bli väldigt skönt med helg!

Idag ska jag försöka gå från jobbet i tid och bara åka hem och sova haha.

Hoppas ni får en fin fredag, kram!

[Bild]

Mr Espresso, my new bff ;)

Av Caroline - 8 maj 2019 20:46


Idag hade jag bestämt att jag skulle gå tidigt från jobbet för jag skulle hämta ut en bok och då tänkte jag att jag skulle maxa eftermiddagen och bokade därför in massage. Bästa beslutet den här veckan! Man blir ju verkligen stel när man sitter och jobbar.

Utöver det har jag haft en lugn kväll. Ska bädda ner mig tidigt idag och läsa. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Bästa!

Av Caroline - 7 maj 2019 21:23


Jag har haft en så himla bra start på veckan. Har hunnit med mycket på jobb och fått fin feedback. Jag är inne på min sista månad på den avdelning jag är nu och det känns lite vemodigt, vill att tiden ska gå superlångsamt hehe.

Har sovit dåligt de senaste dagarna så idag ska jag försöka komma i säng tidigt. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

På tal om sova och vara uppe tidigt. Jag är oftast först på kontoret och min chef lät lite imponerad ändå haha

Av Caroline - 5 maj 2019 19:49


Idag har jag haft en fixardag. Hade en ganska lång lista med saker som skulle göras så idag tog jag tag i den. Jag började dagen på Ikea och en kort sväng på ett köpcentrum för att leta efter ett par skor och sedan åkte jag hem och fixade. Nu är nästan hela listan avbockad och det är alltid lika skönt.

Det lär bli sängen tidigt idag för jag känner mig mer levande än död. Var hos en kompis igår och var hemma vid 2 och sedan vaknade jag lite i 8. Kul...

Hoppas ni haft en fin helg, kram!

Vi körde på klassikern tacos igår. Mums!

Av Caroline - 4 maj 2019 15:40


Hoppas ni har en fin lördag så här långt! Jag har haft en lugn dag. Började med en långpromenad, kastade grovsopor och handlade. Under dagen har jag bara varit hemma, sett film och städat.

Ska hem till en kompis om en stund och laga mat, mysig lördagkväll väntar med andra ord. Hoppas ni får en fin kväll, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards