Carrolajsa

Alla inlägg den 16 februari 2019

Av Caroline - 16 februari 2019 20:20


En tid har jag fasat för den 14 februari, alla hjärtans dag. De senaste månaderna har varit tuffa efter separationen från min fd sambo och en dag där man firar kärleken var inte vad jag behövde kände jag. Dagen blev dock inte så jobbig som jag hade fasat för. Visst kändes det i hjärtat när man såg alla söta par och när vi pratade på jobbet om hur man skulle fira och visst önskade en del av mig att man skulle få ett sms av en viss person men jag fick så mycket kärlek från andra människor i min närhet som jag blev varm i hjärtat av. 


Tänkte ta er genom en annorlunda alla hjärtans dag. Den såg inte ut så som jag hade önskat och inte med den person jag hade velat men den blev hyfsat bra ändå. 


 

Jag började dagen med att se en fantastisk soluppgång. Sådant blir jag glad av! 




Jag la upp den översta bilden på instastory och fick detta svar av en vän, så fint <3


 


När jag kom till jobbet väntade detta på mig. En kollega visste att jag tyckte dagen var jobbig och hade gjort detta för mig. Blev helt rörd och hade ett leende på läpparna i flera timmar. Draken kommer från denna händelse <3



  

    

Väl hemma lagade jag. Jag har ett konstigt problem med mina händer för ibland "slutar de fungera" vilket innebär att jag tappar saker. Detta låter konstigt och jag vet inte vad det beror på men ibland släpper mina fingrar allt de håller i, oavsett vad. Denna gång hände det när jag höll en varm ugnsform i handen vilket resulterade i att både den, maten och en tallrik åkte i golvet. Som tur var gick inget sönder men jag brände mig på handen och en del av maten hamnade på golvet, och på blomman. Upptäckte dock inte potatisen i blomman förrän ett par timmar senare och blev helt ställd när jag såg det och det tog några sekunder innan jag fattade vad det var haha. 


  Mina värdelösa händer straffade sig själv för jag fick en ganska stor brännblåsa...


När kvällen kom blev saknaden efter en person för stor (en person jag inte ens "borde" sakna vid det här laget och efter allt som hänt...) så jag gick och lade mig lite över åtta och läste en stund innan jag somnade strax innan nio. Dagen blev ändå bättre än väntat vilket alltid är skönt. Nästa år hoppas jag dock att jag har en speciell person att fira dagen med. Hoppas ni hade en fin dag, oavsett hur ni spenderade den

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards