Carrolajsa

Direktlänk till inlägg 15 januari 2019

Dream guy

Av Caroline - 15 januari 2019 13:15


Jag har fått ett par frågor kring framtida pojkvän, närmare bestämt om han måste vara jurist, vilka krav jag har samt hur min drömkille ser ut. Vad det gäller yrke så måste han definitivt inte vara jurist. Jag bryr mig inte om vad han har för yrke så länge han trivs med vad han gör. Optimalt hade varit om han hade haft ett flyttbart och internationellt yrke så han kunde flytta med mig om jag skulle få ett uppdrag utomlands hehe. På ett sätt hade det varit intressant att vara tillsammans med en jurist för det hade då funnits många intressanta samtalsämnen men samtidigt hade det varit kul om jag hade fått lära mig saker om ett annat yrke och fått en inblick i en annan yrkeskategori. 

Angående krav så här jag en lista: han ska ha en miljon på banken, en fin bil och en fin lägenhet - annars blir det inget. Nej, skämt åsido så har jag inga speciella krav. Jag vill vara med en människa som vill vara med mig, en som inte skäms för mig och som får mig att känna mig viktig samt prioriterad. Jag vill inte bli hela världen för personen för jag tycker det är viktigt att man fortfarande har kvar sitt egna liv men ibland, om jag behöver det, vill jag att han ska kunna släppa ”allt” annat och bara finnas där för mig. Precis som jag hade gjort för honom. Att känna att man alltid har någon som finns där och som man kan lita på till 100 %. Jag hoppas också hitta någon att skapa ett liv med på riktigt. Jag tycker det är viktigt att ha kvar sina egna intressen och vänner och hitta på saker på egen hand men jag vill också kunna ha gemensamma vänner och hitta på saker tillsammans. Personen får gärna gilla att resa till lite "annorlunda" ställen också för jag saknar verkligen att ha ett resesällskap när jag ska till Kenya osv. Sammanfattningsvis tycker jag att det är viktigt att vara öppen för nya saker och vara öppen för att lära sig saker av den andra. Älskar man en person tänker jag också att man vill göra alla dessa saker för den andra, för den personens skull.

Hade jag fått drömma fritt hade jag velat ha en person som uppskattar mig, visar hela världen att det är vi (inte överdrivet såklart men inte heller vara rädd för att uttrycka sina känslor), en som överraskar mig (både med materiella presenter bara för att men framförallt genom att göra saker som han vet att jag hade uppskattat) och som intresserar sig för att lära känna mig på djupet, en som vill veta allt om mig. Jag drömmer helt enkelt om en person som finns där för mig i alla lägen och som också låter mig finnas där för honom i alla lägen. En som vill inkluderas i mitt liv och som låter mig inkluderas i hans liv fullt ut. Det är kärlek för mig. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 7 juli 2020 22:43


Nu har jag haft två semesterdagar, än så länge känns det bara som en långhelg men det har varit väldigt skönt so far. Hittills har jag hunnit med massage, ansiktsbehandling, frukost med en vän och middag med en annan vän. Imorgon åker jag ner mot S...

Av Caroline - 4 juli 2020 12:25


Äntligen har jag semester! Ska bli så skönt. Har jobbat otroligt mycket den senaste veckan. Utöver det har jag också varit på aw och fixat lite volontärjobb. Idag ska jag möta upp en vän för att titta på möbler och äta middag. Hoppas du får e...

Av Caroline - 25 juni 2020 22:09

Nu är det mycket att göra. Jag jobbar nästa vecka också sedan går jag på semester så det är otroligt mycket som ska avslutas på jobbet innan dess. Samtidigt vill man njuta av vädret och träffa vänner innan alla åker på olika håll för semester. ...

Av Caroline - 21 juni 2020 21:02

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg! Jag har haft en supermysig helg. I torsdags var jag hemma hos en kompis på middag. I fredags kom en vän hem till mig. Vi gick en promenad, lagade mat och satt och pratade halva natten. I går mötte jag upp en...

Av Caroline - 13 juni 2020 23:18


Det här har varit en lång dag. Jag har jobbat hela dagen och efter jobb mötte jag upp en vän. Hon mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi in till stan för att äta. Vi testade ett ställe med veganska burgare, mycket gott var det! Efter maten ...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards