Carrolajsa

Direktlänk till inlägg 10 januari 2019

Nytt år nya möjligheter

Av Caroline - 10 januari 2019 19:56


Det här året hoppas jag ska bli mitt år. Under 2018 hände många bra saker men också några väldigt jobbiga. Det här året ska jag sträva efter att må riktigt bra. Hur jag ska komma dit vet jag inte riktigt men jag får jobba mig dit.


Tre saker jag tänker på när jag tänker på nytt år och nya utmaningar:

Resa. Jag reste mycket under 2018 och hoppas att jag ska kunna resa även detta år. Det lär inte bli lika mycket eftersom jag jobbar men några resor vill jag få in.


Jag vill utmana mig själv ännu mer. Jag utmanar mig själv ofta, gör ofta saker som jag inte är helt bekväm med och som jag kanske egentligen inte vill, allt för att bli den bästa version av mig som möjligt. Saker jag är sugen på i år: lära mig att klättra, lära mig om aktier och våga lita på att jag kan saker vad det gäller mitt yrke.


Jag hoppas också finna kärleken igen. Detta är långt borta just nu för mitt hjärta finns kvar hos någon annan men jag hoppas att jag så småningom kan släppa det och öppna mitt hjärta för någon annan. Den här delen av tanken för detta år är nästan jobbigast/svårast. Tanken på att helt släppa taget om en person man vill vara med är jobbig, samtidigt som jag vet att jag måste eftersom den önskan inte är ömsesidig. Tanken på att lära känna en ny människa är lockande men samtidigt jobbig. Att släppa in en ny människa på djupet och dela med sig av allt som gör mig till mig är tufft. Det lär ju också bli så att man måste vara med om många dåliga dejter innan man hittar rätt vilket både kan bli kul och jobbigt. Men jag tänker att den dagen man hittar någon att dela sitt liv med på riktigt kommer det vara värt allt annat. Längtar tills den dagen kommer!


Livet blir inte alltid som man tänkt och man kan inte styra allt men man kan försöka. Jag tror inte på att ha massa förbud för det blir sällan bra men att ha mål tycker jag är viktigt. Det är alltid viktigt att jobba mot något, stort som smått. Allt från att spara ihop pengar till den där väskan man vill ha, en resa man vill göra till att lära sig ett nytt språk eller bestämma att man ska lära känna nya människor. Man måste ta tillvara på tiden man har och göra det bästa av det. Hur cheesy det än låter haha. Be the best version of yourself. 



Ett konkret mål jag har är att spara enligt bilden ovan. Jag har hittat olika versioner på nätet men denna känns som att den kan passa mig. Jag sparar redan en summa varje månad och detta är tänkt att bli utöver det. Det kommer bli en utmaning men det är kul! 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 7 juli 2020 22:43


Nu har jag haft två semesterdagar, än så länge känns det bara som en långhelg men det har varit väldigt skönt so far. Hittills har jag hunnit med massage, ansiktsbehandling, frukost med en vän och middag med en annan vän. Imorgon åker jag ner mot S...

Av Caroline - 4 juli 2020 12:25


Äntligen har jag semester! Ska bli så skönt. Har jobbat otroligt mycket den senaste veckan. Utöver det har jag också varit på aw och fixat lite volontärjobb. Idag ska jag möta upp en vän för att titta på möbler och äta middag. Hoppas du får e...

Av Caroline - 25 juni 2020 22:09

Nu är det mycket att göra. Jag jobbar nästa vecka också sedan går jag på semester så det är otroligt mycket som ska avslutas på jobbet innan dess. Samtidigt vill man njuta av vädret och träffa vänner innan alla åker på olika håll för semester. ...

Av Caroline - 21 juni 2020 21:02

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg! Jag har haft en supermysig helg. I torsdags var jag hemma hos en kompis på middag. I fredags kom en vän hem till mig. Vi gick en promenad, lagade mat och satt och pratade halva natten. I går mötte jag upp en...

Av Caroline - 13 juni 2020 23:18


Det här har varit en lång dag. Jag har jobbat hela dagen och efter jobb mötte jag upp en vän. Hon mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi in till stan för att äta. Vi testade ett ställe med veganska burgare, mycket gott var det! Efter maten ...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards