Carrolajsa

Direktlänk till inlägg 1 november 2018

Blast from the past del 1

Av Caroline - 1 november 2018 09:00

 

Tänkte dela med mig av lite roliga, och mindre roliga, historier från "förr". Tänk vad mycket man hunnit med även om man inte är jättegammal... 

 

Roligaste "nästan-dejt" historien 

Det här blev inte en dejt men det var inte på grund av killens "lack of trying" om vi säger så. Detta är ganska många år sedan, jag var 19 år och var volontär på ett ställe med barn. Jag hade pysselkväll där en gång i veckan och där var en tjej som brukade vara med typ varje vecka. En dag hade hon en kille med sig som visade vara hennes pappas kusin (flickan var runt 10 och killen strax under 30). Han var med och pysslade och vi hade en väldigt trevlig kväll. Vi pratade lite om att jag hade varit i Kenya, vad jag pluggade osv och när jag så att jag var 19 blev han helt chockad, han trodde att jag var minst 25 haha. Kvällen fortlöpte och när det började närma sig tiden för mig att åka hem erbjöd han mig skjuts hem och när jag snällt tackade nej frågade han om han fick följa mig till tåget osv. Det var inte creepy på något sätt utan han var bara väldigt angelägen om att inte släppa mig. Jag drog någon vit lögn om att jag skulle träffa en vän för jag ville inte verka otrevlig och då accepterade han det. Efter en liten stund kom dock den här flickan till mig och frågade om hon kunde få mitt telefonnummer så vi kunde ha kontakt även när jag inte var där. Jag förstod direkt att det var mannen som hade skickat henne, dels för detta inte hade kommit på tal alla andra veckor vi hade träffats men också för att jag kunde se att han stack fram bakom ett hörn haha. Det hela slutade med att han inte fick mitt nummer och han fick inte heller träffa mig igen men jag tror inte han har lidit men av detta. Jag hade nog inte känt igen honom idag men han gjorde min kväll den onsdagen för många år sedan. Alltid kul att känna sig uppskattad hehe. 

Svek 
Under den här punkten skulle jag dessvärre kunna skriva en hel bok men en sak som har satt djupa spår i mig är en händelse som var kopplad till en julmarknad. Min dåvarande pojkvän hade bott utomlands i fem månader och hade vid den här händelsen varit hemma i Sverige några dagar bara. Jag hade en vecka innan frågat om han ville följa med till min mormor för att julbaka och han hade svarat att han inte visste. Dagen innan vi skulle julbaka frågade hans tjejkompis honom om han vill följa med på julmarknad samma dag som vi skulle baka. Utan att blinka tackar han ja till henne. När jag påpekar att jag blev väldigt sårad att han väljer henne framför mig, dels när han varit borta så länge men också då jag frågade en vecka innan och hon en dag. Svaret jag fick då var det värsta av allt: "det är emellertid många som vill träffa mig nu när jag varit borta så länge" och sedan åkte han bara dit. Det gjorde att jag kände mig värdelös, icke-betydelsefull och bortprioriterad. Detta var varken första eller sista gången han fick mig att känna så men just detta är något som verkligen har etsat sig fast. 

Finaste en kille gjort för mig 
Detta vet jag att jag har skrivit om innan men detta är fortfarande ett starkt minne hos mig. När jag hade varit i Kenya första gången landade jag sent på kvällen i Köpenhamn. Jag var beredd på att ta tåget hem men plötsligt från ingenstans står ett helt gäng där och välkomnar mig. Några från min familj, ett par kompisar och en kille som jag hade träffat ett tag innan jag åkte. Jag blev väldigt glad och överraskad över alla som var där men att han stod där överraskade mig mest. Vi hade bara träffats några månader och haft kontakt när jag var borta men inte alls på daglig basis men kändes fint att hans första tanke kring min hemkomst var att han ville möta mig på flygplatsen. Ett minne jag alltid kommer bära med mig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 7 juli 2020 22:43


Nu har jag haft två semesterdagar, än så länge känns det bara som en långhelg men det har varit väldigt skönt so far. Hittills har jag hunnit med massage, ansiktsbehandling, frukost med en vän och middag med en annan vän. Imorgon åker jag ner mot S...

Av Caroline - 4 juli 2020 12:25


Äntligen har jag semester! Ska bli så skönt. Har jobbat otroligt mycket den senaste veckan. Utöver det har jag också varit på aw och fixat lite volontärjobb. Idag ska jag möta upp en vän för att titta på möbler och äta middag. Hoppas du får e...

Av Caroline - 25 juni 2020 22:09

Nu är det mycket att göra. Jag jobbar nästa vecka också sedan går jag på semester så det är otroligt mycket som ska avslutas på jobbet innan dess. Samtidigt vill man njuta av vädret och träffa vänner innan alla åker på olika håll för semester. ...

Av Caroline - 21 juni 2020 21:02

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg! Jag har haft en supermysig helg. I torsdags var jag hemma hos en kompis på middag. I fredags kom en vän hem till mig. Vi gick en promenad, lagade mat och satt och pratade halva natten. I går mötte jag upp en...

Av Caroline - 13 juni 2020 23:18


Det här har varit en lång dag. Jag har jobbat hela dagen och efter jobb mötte jag upp en vän. Hon mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi in till stan för att äta. Vi testade ett ställe med veganska burgare, mycket gott var det! Efter maten ...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards