Carrolajsa

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2018

När det inte blir som man tänkt sig

Av Caroline - 27 oktober 2018 14:15


Jag har fått en del frågor ifall jag fortfarande är tillsammans med min pojkvän och nej det är jag inte. Utan att gå in på för många detaljer för det är något som är mellan honom och mig så tog det slut mellan oss i somras. Min flytt var inte avgörande i det hela för tanken var att han skulle följa med men när det började närma sig hade han fått andra planer som han ville fullfölja. 

Detta har inte varit en lätt period för mig, faktiskt jävligt jobbig för att vara ärlig, för det var inte såhär det skulle sluta. Jag hade många drömmar som involverade oss men man måste vara två för att uppfylla sådana. 

Vissa dagar har varit ett rent helvete, andra inte lika jobbiga. Fem år tillsammans sätter sina spår. Man har många minnen och drömmar, speciellt när man trodde att man hade hela livet tillsammans framför sig. Man förlorar inte bara en pojkvän utan också en vän, hans familj och i mitt fall ett hem eftersom jag bodde hos honom ett halvår. Men så blir det ibland och det får man hantera. Jag önskar honom allt gott i livet och flytten till Stockholm har underlättat för mig. Minnena blir inte lika påtagliga och jag får lära känna nya människor att skapa minnen med. Man tar sig igenom ett krossat hjärta men man måste låta det göra ont, låta det ta tid. En dag börjar det kännas bättre och sedan blir den dagen till två, tre, fyra och tillslut gör det inte lika ont. Jag är inte där än men jag kommer komma dit så småningom. Relationer är det finaste vi har men det är också det svåraste. Vårda dem du har, var rädda om varandra och visa att ni uppskattar varandra. 


Kommentarer angående att det är synd om mig undanbedes. Jag är inte den enda som är i denna sits och det är inte jobbigare för mig än för andra. Life sucks sometimes och det är bara att bita ihop.


  I slutändan är det bättre att vara själv än att vara ensam i en tvåsamhet. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 7 juli 2020 22:43


Nu har jag haft två semesterdagar, än så länge känns det bara som en långhelg men det har varit väldigt skönt so far. Hittills har jag hunnit med massage, ansiktsbehandling, frukost med en vän och middag med en annan vän. Imorgon åker jag ner mot S...

Av Caroline - 4 juli 2020 12:25


Äntligen har jag semester! Ska bli så skönt. Har jobbat otroligt mycket den senaste veckan. Utöver det har jag också varit på aw och fixat lite volontärjobb. Idag ska jag möta upp en vän för att titta på möbler och äta middag. Hoppas du får e...

Av Caroline - 25 juni 2020 22:09

Nu är det mycket att göra. Jag jobbar nästa vecka också sedan går jag på semester så det är otroligt mycket som ska avslutas på jobbet innan dess. Samtidigt vill man njuta av vädret och träffa vänner innan alla åker på olika håll för semester. ...

Av Caroline - 21 juni 2020 21:02

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg! Jag har haft en supermysig helg. I torsdags var jag hemma hos en kompis på middag. I fredags kom en vän hem till mig. Vi gick en promenad, lagade mat och satt och pratade halva natten. I går mötte jag upp en...

Av Caroline - 13 juni 2020 23:18


Det här har varit en lång dag. Jag har jobbat hela dagen och efter jobb mötte jag upp en vän. Hon mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi in till stan för att äta. Vi testade ett ställe med veganska burgare, mycket gott var det! Efter maten ...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards