Carrolajsa

Alla inlägg den 10 september 2018

Av Caroline - 10 september 2018 20:34


Igår satt jag uppe och följde valresultatet, det var spännande. Det kändes skönt att SD inte blev ännu större men de är redan för stora enligt mig. Skäms lite över att vara skåning med tanke på det enorma stödet här. Samtidigt visar det vilka svårigheter och problem som finns här med skjutningar osv men jag tror inte lösningen är att bara gå på dem som kommer hit, det är större än så. Jag hoppas detta resultat innebär att vi hjälper dem som har kommit hit istället för att göra det svårare för dem, de måste få bli en del av samhället. Ett samhälle som jag hoppas inte kommer ha "vi" och "dem".

Det blir spännande att se hur den kommande regeringen kommer se ut!

Utöver att följa valet har jag varit hos min mamma och hjälpt henne med lite saker samt träffat min mormor och moster.

Nu i veckan väntar träff med vänner, fix hemma och läkarbesök. Hoppas ni får en bra vecka, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards