Carrolajsa

Alla inlägg under augusti 2018

Av Caroline - 21 augusti 2018 22:14


Igår vid 21 tiden skrev en vän till mig och frågade om jag ville med på en utflykt. Han ville köra till en gammal kyrkoruin. När vi kom dit var det helt mörkt så det blev nästan lite spöklik känsla att gå där bland de gamla gravarna.

Idag har jag fixat här hemma och jag och min pappa var hos min mamma och lämnade saker.

Imorgon ska jag en vända till stan och fixa en massa ärenden. Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 19 augusti 2018 23:28


Det blev en lyckad tur till Stockholm. Igår skrev jag kontrakt på boende, spanade in mitt framtida jobb och fick umgås med en av mina närmsta vänner. Perfekt!

Nu blir det sängen, har lite sömn att ta igen.

Åt den godaste hallonsorbet någonsin ute på Kungsholmen, mums!

Vad jag kommer ha nära till framöver, älskar vatten.

Av Caroline - 18 augusti 2018 06:49


God morgon!

Efter fyra timmars sömn sitter jag nu lagom trött och väntar på tåget till Stockholm. Till hösten lämnar jag nämligen Skåne och flyttar till huvudstaden med anledning av jobb. Har alltid velat bo i Stockholm så ser fram emot detta nya kapitel i mitt liv. Anledningen till helgens vistelse är att titta på potentiella boenden.

Håller tummarna för att något av dem jag ska titta på passar så att en bit av pusslet är lagt. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Av Caroline - 16 augusti 2018 23:42


Idag har jag städat och rensat hela dagen. Håller på att rensa bland alla mina saker så det är lite att gå igenom. Tog en paus i städandet och åkte med pappa och hans särbo för att handla och äta.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Tittade igenom min gamla (och väldigt lilla) dator innan, hittade så många fina bilder!

Av Caroline - 15 augusti 2018 10:35


Hej!
Sorry för min frånvaro här, mitt liv har varit lite kaos den senaste tiden. Med anledning av en rad saker har jag inte mått så bra men nu börjar jag få lite ordning på allt så jag kan "Go back to normal".

Jag har inte gjort sådär jättemycket den senaste tiden mer än att spendera mycket tid hemma samt med vänner och familj. Jag har verkligen de bästa vännerna!

På tal om familj så är jag just nu på väg till stan för att möta upp min mamma och mormor för att uträtta lite ärenden.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Pride, blodgivning, strand och Ullared - ett axplock av saker jag fyllt mina dagar med på sista tiden.

Av Caroline - 1 augusti 2018 22:50


Idag var jag och min mamma en sväng på stan. Jag skulle bland annat lämna tillbaka två tröjor. Det var dock sådan jobbig värme så vi var ganska trötta efter några timmar.

Under kvällen har jag tittat på suits, fixat lite saker vid datorn och fixat i garderoben. Nu blir det snart sängen så får vi se vad som händer imorgon.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Ger er en liten sötchock i form av min mormors katt <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards