Carrolajsa

Alla inlägg under maj 2018

Av Caroline - 20 maj 2018 17:12


Igår var vi en sväng på Lundakarnevalen för att se karnevalståget. Det var strålande sol och lagom med folk där vi var så det var skönt. Utöver det pluggade jag stora delar av dagen sedan blev det tacos, hockey och film.

Idag började jag dagen med tenta i fransk grammatik och sedan var jag på brunch med bästa juristgänget. Nu blir det lite plugg innan det blir hockey igen. Hoppas ni har en bra helg, kram!

Av Caroline - 18 maj 2018 23:29


Idag har varit en dag med blandade händelser. Jag inledde den med muntlig examination i franska. Jag var nervös innan, så pass att jag knappt kunde äta frukost utan hade väldigt ont i magen, men det gick nog helt okej. Efter det gick jag hem en sväng till farmor och farfar för att säga hej. Eftermiddagen tillbringades med en vän innan jag mötte upp min pojkvän och hans vän med pojkvän för middag.

Nu ser jag dock fram emot att sova för är så trött att jag ser i kors hehe. God natt <3

Det är karnevalsyra i stan ;)

Av Caroline - 17 maj 2018 18:13


Idag satt jag ute på balkongen och pluggade en stund för det var så varmt och skönt. Hann dock inte sitta där mer än ett par minuter. Bokstavligt talat sekunden efter att jag lagt ut bilden nedan på instagaram så gick solen i moln. Så himla typsikt!

Nu är jag hemma hos pappa. Ska sova där i natt för behöver ha pålitligt internet under morgondagens seminarium. Hoppas ni får en fin kväll, kram!

Av Caroline - 16 maj 2018 21:44


Idag satt jag på Juridicum och pluggade under dagen eftersom vårt internet inte vill samarbeta. Jag fick pluggat grammatik och övat inför mitt seminarium. På vägen hem köpte jag sen lunch/tidig middag som jag avnjöt på balkongen.

Under kvällen har jag bara pluggat. Imorgon väntar också plugg. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Godaste salladen med sojabönor, paprika, valnöt, fetaost, gurka, sallad och pasta. Mums!

Av Caroline - 15 maj 2018 21:12


God kväll!

Idag har mitt tålamod testats. Vårt internet här hemma är så himla dåligt och kopplar från hela tiden, så irriterande! Det enda man kan göra är att dra ut sladden och sätta in igen. Idag var det dock sämre än någonsin och fungerade inte alls, vet inte vad det beror på... inte det roligaste när man har massa plugg.

Förutom att bråka med internet har jag varit en sväng på stan för att fixa ärenden, handlat och pluggat. Har en hel del examinerande moment nu inom det närmsta så det är bara till att köra på. Imorgon väntar en heldag med plugg. Hoppas ni haft en fin dag, kram!

Älskar att känna solens strålar. Hoppas detta väder är här för att stanna (man kan alltid drömma hehe).

Av Caroline - 14 maj 2018 18:08


Då är vi inne i en ny vecka. Den här veckan kommer innehålla lite allt möjligt; tenta, examinerande seminarium, inlämning, brunch med vänner och fika med en vän. Idag började jag dagen med en löptur och sedan har jag pluggat. Nu väntar möte innan fortsatt plugg.

Hoppas ni får en trevlig vecka, kram!

Av Caroline - 13 maj 2018 10:51


Igår under eftermiddagen mötte jag upp en vän för att gå på loppis. Det är lite utav en tradition att gå på loppisen så det var trevligt. Jag fyndade en kastrull, böcker och en mapp till papper. Jag var inom min pappa en sväng också och sa hej innan jag åkte hem för att se eurovision. Som förutspått somnade jag halvvägs in i programmet hehe. Vaknade dock till vid poängutdelningen.

Idag väntar plugg och kanske en promenad. Det fina vädret ser ut att åter inta Skåne så det vill man ta vara på. Hoppas ni får en fin dag, kram!

Igår fick jag äntligen träffa min kompis nya familjemedlem, så fantastiskt söt!

Av Caroline - 11 maj 2018 16:14


Igår var det sådant fantastiskt väder vilket vi tog tillvara på. Vi packade en picknickkorg och begav oss till parken. Väl där fick vi se små ankbebisar, jultomtar och fina blommor. Efter några timmar där gick vi en runda innan vi hängde på balkongen en stund.

På kvällen blev det ett par avsnitt av en serie och Eurovision (då slocknade jag dock i soffan hehe). Äskar sommarväder! Idag känner man dock igen Sverige eftersom himlen är grå men det får man ta.

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards