Carrolajsa

Alla inlägg den 13 april 2018

Av Caroline - 13 april 2018 09:32


Idag kom dagen jag fruktat, dagen för mitt seminarium i franska. Vi hade inte fått tydligare instruktioner än att vi skulle testas muntligt på allt vi lärt oss hittills (sedan i januari...) och att vi skulle improvisera. Enda ledtråden var att hon inte kände oss (aka att vi skulle prata om oss själva). Jag har mått illa och haft ont i magen av nervositet men nu är det över. Jag läste mycket språk på gymnasiet (svenska, engelska, latin, tyska och spanska) men har inte gjort det på universitetsnivå och det är ju lite annat. Det gick helt okej med tanke på att det är ett helt nytt språk för mig, även om vi testades på betydligt mer än vad vi har lärt oss av boken. 


Nu ska jag få klart en opponering och sedan ser jag fram emot en ledig fredag. Hoppas ni får en bra dag, kram! 


  Var tvungen att "damma av" webbkameran eftersom den skulle vara på under seminariet som skedde online. 

Inte ofta man använder den så var tvungen att testa i förväg hehe.



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards