Carrolajsa

Alla inlägg den 19 januari 2018

Av Caroline - 19 januari 2018 23:09


Jag har uppfyllt min högsta önskan den här terminen, jag har fått vara en del av FN. Praktiken vid Sveriges ständiga representation vid de internationella organisationerna i Genève har varit så lärorik. Jag har jobbat med organisationer såsom UNHCR, IOM, UNISDR, ICRC och OCHA. Jag har fått täcka frågor om migration, flyktingar, internflyktingar, klimatförändringar, konflikter, svält, budget och så mycket mer. Jag tror det är lite svårt att ta in vad man faktiskt har varit med om och vilka människor man har fått träffa. Jag har suttit bredvid (och gått Lucia för!) IOM:s högsta chef Mr Swing, jag har pratat med Volker Türk som är en av de högsta på UNHCR, suttit nära Filippo Grandi som är UNHCR:s högsta chef, träffat OCHA:s högste chef, träffat Sveriges statssekreterare Ulrika Modéer, varit på möte som statsministern höll i, träffat ett flertal ambassadörer, pratat med ICRC:s chef för den juridiska avdelningen och pratat med UNISDR:s högsta chef. Ganska ofattbart faktiskt.


Nu har äventyret kommit till ett slut och det är snart dags att åka hem. ”Jobbade” min sista dag idag och har helgen i Genève innan det bär av till Sverige på måndag morgon.


Tack FN, svenska reppen, UD och Genève för denna oförglömliga upplevelse. Jag hoppas på återseende i framtiden! 


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards