Carrolajsa

Alla inlägg den 16 januari 2018

Av Caroline - 16 januari 2018 21:56


Idag har jag haft fullt upp. Det har varit introduktionsmöte med universitetet, möte med IOM, avskedslunch med min avdelning här, kontorsjobb, städning och packning. Har också hunnit med att se en intressant dokumentär om ballerinan Wendy Whelan. Nu blir det snart sängen och imorgon väntar jobb och barnpassning.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 16 januari 2018 14:00


När det nu är mindre än en vecka tills jag kommer hem till Sverige börjar man tänka lite extra mycket på saker man ska göra när man kommer hem. Jag är inget stort fan av mat och det finns ingen "riktig" mat jag har saknat (förutom pinchos hehe) men det finns däremot lite andra "småsaker" som jag har saknat. Till exempel detta: 


 

Mjukost, goda äpplen (av någon anledning smakar de inte gott här...), ICA:s risotto, filmjölk, stark ost, dippa med gurka och morötter, lättdryck, SCONES (oj vad jag är sugen på det!) och goda knäckebröd. 



Minns när jag kom från Kenya, det första jag åt (bortsett från en lussebulle på flygplatsen) var riktigt grovt bröd med sallad, ost, tomat, gurka och aromat hehe. 




Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards