Carrolajsa

Alla inlägg den 7 januari 2018

Av Caroline - 7 januari 2018 21:55


Idag har jag varit hemma nästan hela dagen. Jag har städat, tvättat, diskat, gjort matlådor, sett film och förberett massa saker vid datorn inför min hemkomst från Genève. Jag avslutade dagen med en lång promenad.

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa. Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Av Caroline - 7 januari 2018 10:26


I mellandagarna var vi i Milano vilket är en väldigt vacker stad. Jag hade aldrig varit i Italien tidigare men alltid drömt om att åka dit så blev så glad när jag lyckades övertala min pojkvän om att åka. Vi var där två nätter vilket var ganska lagom. Vi såg verkligen inte allt och jag och min pojkvän är väldigt olika när vi reser (jag vill gärna maxa så att jag får se så mycket som möjligt men han är mycket långsammare än mig och gillar mer att ta det lugnt) så det blev en bra mix.


Vi såg katedralen, dessvärre inte från insidan men utifrån samt ”uppifrån” då vi åkte upp på terrassen som det kallades så att vi hade utsikt över staden, magiskt! Utöver det såg vi den berömda gallerian, en gigantisk kyrkogård, gick i några butiker samt åt pizza. Dessvärre fick jag ingen pasta, istället hamnade vi på ett hemskt ställe men otrevlig personal, dyra priser och smaklös mat.


Vi bodde i en lägenhet som vi hade hyrt via hotels men den var sådär. Själva lägenheten var fin och nyrenoverad men det var superkallt, tillkom kostnader som inte hade framgått i förväg samt var lite smått rörig personal. Men trots detta hade vi en bra vistelse så jag är nöjd. 


Kan verkligen rekommendera att åka till Milano om ni vill få lite av varje. 


                         

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards