Carrolajsa

Alla inlägg under juli 2017

Av Caroline - 14 juli 2017 20:11


God kväll! 


Vilka två hektiska dagar jag har haft. Både igår och idag har jag haft megamycket att göra på jobbet så tiden har bara sprungit iväg. Känner mig helt slut i huvudet så ska bli skönt med en helgs avkoppling nu. Sitter på tåget på väg till Stockholm nu där jag ska möta upp min pojkvän. Anledningen till denna visit är att vi ska på kryssning nu lördag till söndag vilket ska bli himla mysigt. Har alltid velat åka på kryssning så nu tog jag tag i saken när det är min födelsedag och allt (på söndag).


Jag blev lite nervös där ett tag för mitt tåg var sent som vanligt men som tur var blev det bara en försening på 20 min vilket man kan överleva. Har också upptäckt att jag blir åksjuk när jag åker tåg, mår så illa så jag vet inte vart jag ska ta vägen, imorgon blir det ett apotek så att jag överlever hemresan på söndag. 


Nu ska jag stänga ner datorn, hoppas ni får en trevlig fredag. Kram! 


 



Av Caroline - 13 juli 2017 07:04


God morgon!

Igår tillbringade jag dagen på ett annat kontor. Myndigheten jag jobbar på har tre kontor i Skåne så igår fick jag testa på att jobba på ett annat än mitt vanliga vilket var trevligt.

Efter jobb igår tog jag en sväng på stan för att inhandla lite till nästa veckas fest. Nu är det mesta inhandlat, förutom mat då, vilket känns skönt.

Nu väntar en ny jobbdag och ikväll ska jag packa, i helgen bär det nämligen av till Stockholm. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Som vanligt hittade jag ett x-antal saker som gärna fått följa med hem. Jag köpte dock inget av det men var allt sugen ;)

Av Caroline - 11 juli 2017 22:11


God kväll! 


Idag blev en lång dag. Jag kom inte från jobbet förrän 17.30 och sedan blev det en sväng till en av mina favoritaffärer, IKEA. Jag hade egentligen planerat att åka dit imorgon men mitt schema ändrades så det blev idag istället. Fördelen när man gör saker på egen hand är att man kan ändra sitt schema hur som. 


Kom hem för en stund sedan så nu blir det snart sängen. Hoppas ni har haft en bra dag, god natt!


       


Tog en promenad vid vattnet, älskar vatten!


Av Caroline - 11 juli 2017 07:16


God morgon!

Då var det tisdag och veckan är i full gång. Igår efter jobbet mötte jag upp min mamma och mormor för en shoppingrunda. Ska nämligen ha födelsedagsfest/examensfest om någon vecka så behövde fixa saker tills dess. Fick hittat det mesta så det var skönt

Nu väntar jag på bussen som ska ta mig till jobbet och ikväll väntar fix hemma. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Till något helt annat, jag har ytterligare ett tips. Eftersom vanliga torkade jordgubbar är svårt att hitta så har jag fått hitta ett substitut. Detta är fruktgodis utan tillsatt socker, mumsigt säger jag!

Av Caroline - 9 juli 2017 22:19


God kväll!

Vilken trevlig helg jag har haft. Vi körde ganska tidigt i lördags upp till Blekinge och min väns barndomshem. Vi stannade till i Karlskrona för lunch och en sväng på en matmarknad innan vi åkte ut till ön hon kommer ifrån. Väl där blev det promenader, massa prat och grillning. Vi satt där och drack vin, åt choklad och pratade hela kvällen. Perfekt dag!

Idag efter frukost blev det en promenad till på den fina ön och ännu mera prat. Efter lunch sa vi hejdå och det bar av hemåt mot Skåne igen. Tack mina fina vänner för denna välbehövliga helg!

Av Caroline - 8 juli 2017 16:00


Häromdagen testade jag på att göra "Veggie nuggets". De blev faktiskt goda så jag tänkte dela med mig av receptet. 


Mixa:

3 morötter 
1/2 blomkål

1 broccoli

vitlök

2 ägg (grundreceptet säger ett men jag tyckte inte det räckte) 

lökpulver, salt, peppar 


 

Tillsätt 2,8 dl ströbröd och mixa igen


 


- gör små biffar

- vänd i ströbröd 

- stek i olja 


 

Bon appetit!



Av Caroline - 7 juli 2017 20:59


God kväll! 


Denna dag har varit en hektisk sådan. Vi var ont om folk på jobb så det var mycket som skulle göras. Efter jobb sprang jag ner på stan för att fixa ett par ärenden innan det bar av hemåt. Väl hemma blev det till att laga mat, fixa lite vid datorn och nu ska jag packa. Vi är några vänner som ska upp till Blekinge och hälsa på en vän nu lördag-söndag, ska bli väldigt mysigt. 


Ska också försöka komma i säng i tid så jag är pigg imorgon. Hoppas ni får en bra fredag, kram! 


Testade smink häromdagen och lyckades matcha tröja och läppstift haha ;)


Av Caroline - 6 juli 2017 21:18


God kväll! 


Idag har jag haft en sådan skön kväll. Efter jobb var jag inom banken och mataffären innan jag cyklade hem och förberedde matlådor. Efter att ha diskat, städat och fixat med tvätt satt jag mig ner i soffan en stund och tittade på tv. Ska fixa lite till ikväll men sedan blir det sängen. Ska försöka komma i säng innan 22.30 idag. Wish me luck ;) 


Titta på mitt nya fina skal, jag älskar det! 



  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards