Carrolajsa

Alla inlägg under juni 2017

Av Caroline - 8 juni 2017 23:29


God kväll!

Idag har jag och min mamma haft en heldag på stan tillsammans. Det blev brunch, sminkkurs och shopping. Nu på kvällen kom även min pojkvän ner och imorgon väntar äventyr på andra sidan sundet. Nu blir det dock sängen för är helt slut efter att ha varit hemifrån 8-22.

Hoppas ni haft en bra dag, god natt!

Av Caroline - 7 juni 2017 20:40


Idag har jag och mina tre närmsta vänner på juristprogrammet firat att vi alla är klara. Vi skålade på skolan, tog bilder och åt lunch. Kommer kännas tråkigt att inte träffa dem så ofta men ska bli kul att se vart alla hamnar <3

Av Caroline - 7 juni 2017 09:28

God förmiddag!

Nu har jag precis varit och hälsat på på det kontor jag ska jobba på i sommar, kommer nog bli väldigt intressant. Det gick dock snabbare än väntat så nu har jag lite tid att spendera innan jag ska möta upp mina vänner för lunch. Vi ska fira med champagne och lunch för att alla fyra är färdiga jurister. Vi hade också tänkt ta foto utomhus framför skolan men regnet öser ner så vi får se hur vi löser det.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Inte så mycket har öppet så fick sätta mig på espresso house och ta det minst mättande de har haha.

Av Caroline - 6 juni 2017 22:24


God kväll!
Idag har jag haft ännu en dag hemma, så skönt. Jag har städat, jobbat lite vid datorn och fixat massa småsaker här hemma.

Nu blir det dock snart sängen för imorgon väntar möte samt lunch med vänner.

Hoppas ni haft en bra nationaldag, kram!

En massa saker bara hoppade ut från garderoben så jag var tvungen att städa haha ;)

Av Caroline - 6 juni 2017 15:45


Bland det värsta man kan säga till en människa är ”det där kan du inte”. Det visar inte bara att man inte tror på personen utan på något vis tyder det också på att man inte tycker att personen är värd så mycket. Inte värd tillräckligt mycket för att tro på och stötta. Istället för att säga så borde man stötta en person i dess drömmar. Att drömma och jobba för att förverkliga sina drömmar är bland det största en människa kan göra. Otaliga gånger har jag fått höra att jag inte kan göra en viss sak, att det är för svårt eller att jag har för stora drömmar.


Jag är dock av åsikten att man aldrig kan drömma för stort! Att få uppfylla sina drömmar gör att man känner sig levande och värdig. Jag har upplevt flera av mina stora drömmar; till exempel varit i Afrika, bott utomlands, blivit jurist och fått arbeta med mycket välgörenhet. Varje dag skapar jag nya drömmar, både stora och små, och allt jag gör är ett sätt att jobba mot att förverkliga dem. Utan drömmar har vi inte mycket att jobba på. Drömmar gör oss till den vi är och gör att vi utvecklas. Alla bör drömma, stort som smått. Alla kan om man vill, glöm inte det! 


       

Av Caroline - 5 juni 2017 21:29


God kväll! 


Idag har jag haft en sådan skön dag, jag har bara gjort precis vad jag känner för. Sett film, städat, skickat iväg några mejl, skickat in sista inlämningen av min uppsats, jobbat lite vid datorn och börjat planera min sommar. Hade egentligen tänkt vara på semester nu men min pojkvän ville inte ta semester för det (kul...) så det blev inget. Detta är förmodligen min enda semestervecka denna sommar för jag börjar jobba på måndag. 


Det har varit skönt att vara hemma idag för har känt mig lite småkrasslig. Brukar alltid bli sjuk när jag är ledig på riktigt och nu slappnar min kropp av efter 4,5 års intensiva studier så det är ju inte så konstigt om jag känner mig lite off. 


Ska fortsätta kvällen framför tv:n, har precis börjat se Gilmore Girls så det känns lagom ansträngande. Hoppas ni haft en bra dag, kram! 


 

Detta är antalet böcker vi läste de första tre åren (dock inte alla), inte konstigt att huvudet är 

lite trött ;) 


Av Caroline - 5 juni 2017 12:14


Att ta examen innebär det perfekta tillfället att köpa en present till sig själv hehe. Inte för att jag behöver en ursäkt för att spendera mina egna pengar men det känns lite extra kul när det är något speciellt. När jag hade skrivit min rättsvetenskapliga uppsats köpte jag en klocka (ingen dyr men den är ändå speciell för mig) och nu funderar jag på att köpa en väska eller en kamera. Kan dock inte riktigt bestämma mig för alla mina förslag är ganska dyra. Det tål att tänkas på... Det underlättar ju inte heller att alla är olika för det gör ju det ännu svårare att bestämma haha. Vi får väl se vart det slutar ;)   


 

Av Caroline - 4 juni 2017 20:30


God kväll!

Idag har jag haft en lugn dag. Jag har spenderat ganska mycket tid i sängen framför filmer. Vaknade i morse och kände mig småsjuk men hoppas det försvinner för har inte lust att vara sjuk nu. Förutom det har jag dock varit och köpt ny dator samt hämtat min syster vid tåget. Hon pluggar ju på annan ort men ska bo hemma över sommaren så jag och pappa var och hämtade henne och alla hennes väskor i spöregnet.

Ska satsa på en tidig kväll idag för ligger efter med min sömn. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Så himla tråkigt väder vi har haft idag...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards