Carrolajsa

Alla inlägg under maj 2017

Av Caroline - 7 maj 2017 20:04


Idag har vi firat födelsedag för hela slanten. Det är min pojkväns födelsedag så jag väckte honom i morse med tårta och paket. Under förmiddagen gjorde vi inte så mycket, han sov och jag jobbade lite på min uppsats. Framåt eftermiddagen åkte vi in till stan för att äta middag innan det var dags för honom att åka hem. 


Jag har jobbat med min uppsats nu under kvällen men ska snart ge upp för idag. Det känns som att jag ska bli sjuk för har ont i halsen och frossa så tänkte krypa till sängs tidigt och försöka sova bort det. 


Hoppas ni haft en bra helg, kram!


   

Av Caroline - 6 maj 2017 15:40


God eftermiddag!

Idag har vi haft en slappedag. Vi har tittat film och sovit. Jag hade hoppats att dagen skulle fortsätta gå i det spåret eftersom min pojkvän bara är här över helgen men nu behövde han jobba en stund så får se vad jag hittar på.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Såhär fin var himlen igår, fantastiskt vad solen kan göra!

Av Caroline - 5 maj 2017 10:47


God förmiddag! 


Då var fredagen kommen. I skrivande stund sitter jag på skolan och skriver. Ska ha ett möte här vid 14 så tänkte att jag lika bra kan sitta här och skriva en stund. Efter mötet ska jag hem och fixa lite och ikväll kommer min pojkvän och stannar över helgen. Han fyller år på söndag så vi ska fira lite i helgen. 


Nu måste jag dock fortsätta mitt skrivande. Hoppas ni får en bra dag, kram! 


 

Från kvällspromenaden häromdagen, älskar naturen! 



Av Caroline - 4 maj 2017 22:06


God kväll!

Idag har jag haft fullt upp. Jag inledde dagen med en sväng till skolan där jag satt och skrev några timmar innan jag åkte hem till min mamma där jag spenderade eftermiddagen. Vi var en sväng på stan, åt middag och satt och pratade.

Sista delen av kvällen har ägnats åt att städa och läsa. Nu ska jag dock snart hoppa i säng så jag är pigg imorgon när jag har en massa att göra.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Solnedgångar i mitt <3

Av Caroline - 3 maj 2017 19:48

 

I måndags hade jag på "Världens kväll för alla barn" i bakgrunden när jag skrev och sådana program är alltid sorgliga. Det är viktigt att lyfta och få så många människor som möjligt att inse vilka problem det finns i världen. Har dock lite svårt för konceptet att kändisar åker iväg och får möta "den hårda verkligheten" för att sedan spela på människors dåliga samvete och skuldkänslor. Återigen är det dock viktigt att lyfta så det är en svår balans. Varje gång jag ser sådana program tänker jag dock alltid på mina resor till Kenya. Alla livlösa ögon jag sett, uppsvällda magar pga svält, kraftigt undernärda barn och nästintill livlösa sjuka barn. Jag minns dock också alla värmande skratt, alla kramar  och alla drömmar. Barn som drömmer om att få bli läkare och lärare, som inte vill något hellre än att få kärlek. Tänk om man hade kunnat knäppa med fingrarna och allt elände i världen hade försvunnit, vilken dröm det hade varit. Dessvärre finns det ingen enkel lösning på problemet, det enda vi kan göra är att kämpa tillsammans och inte sluta tro på det goda i människor. Tillsammans är vi starkare <3

 

       
<3  

 


Av Caroline - 3 maj 2017 12:27


Hej! 


I natt vaknade jag av att mitt huvud dunkade något fruktansvärt så fick famla mig fram till väskan för att hitta en ipren. Jag lyckades somna om efter en stund men när jag väl vaknade igen hade jag fortfarande huvudvärk och kände mig helt groggy. Jag sov en stund nu på förmiddagen i hopp om att den skulle försvinna men det ville den inte riktigt. Ska dock försöka övervinna den genom att tänka ut den när jag skriver hehe. Har en del att göra idag så det måste gå. 


Idag har jag inga planer förutom att skriva. Hoppas ni får en bra dag, kram!


 

Av Caroline - 2 maj 2017 21:54


God kväll! 


Det blev ingen tur till skolan idag utan jag stannade hemma för att skriva. Jag har suttit och skrivit hela dagen och kommit en bra bit. Jobbar med mina referenser nu vilket är ganska tråkigt och tar lång tid men det är sådant som måste fixas. Förutom att skriva har jag varit ute på långpromenad och varit och handlat mat.


Har lite saker att fixa nu men sedan blir det sängen. Kunde verkligen inte somna igår och vaknade dessutom tidigt så har knappt sovit i natt men hoppas denna natt blir bättre. Hoppas ni haft en bra dag, kram!


  Gjorde smoothie idag, det är så himla gott!
Matchade dessutom nagellacket ;) 


   

Av Caroline - 1 maj 2017 22:36


God kväll! 


Den här helgen har varit ganska dålig ärligt talat. Den blev inte alls som jag hade hoppats utan jag har suttit här själv hela helgen och känt mig ensammast i världen. Jag vet att jag inte är det men den känslan kommer ändå krypandes ibland. Det enda positiva är väl att jag fått skrivit en hel del på uppsatsen, sett en del "One tree hill" avsnitt och nätshoppat.


Imorgon blir det dock nya tag. Ska eventuellt till skolan för att jobba lite med uppsatsen där. Nu ska jag dock hoppa i säng innan jag somnar här vid skrivbordet. Hoppas ni haft en bra helg, kram!


         
Har promenerat en del också, i alla sorters väder... 


Åt detta i min ensamhet häromdagen, mums!


  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards