Carrolajsa

Alla inlägg den 8 mars 2017

Av Caroline - 8 mars 2017 19:30


Idag är det internationella kvinnodagen, en dag då kvinnor uppmärksammas på olika håll runt om i världen. Detta är super tycker jag, dock borde det vara så varje dag. Jag tycker att det är skrämmande att vi 2017 fortfarande har så stora skillnader mellan kvinnor och män. Visst det finns olikheter mellan könen men många av de skillnader som finns idag är skapade av samhället, de är inte biologiska. Att en kvinna (eller man) fortfarande får hör ”du kan/ska inte göra det för du är kvinna (eller man)” är hemskt. Alla borde få vara den de är och alla borde få samma möjlighet att göra det de vill. Lika rättigheter borde vara en självklarhet, inte något man måste kämpa för. Nu är det dock inte så och därför måste vi kämpa, kvinna som man. Det är inte någon kamp om vilket kön som är bäst utan det är en kamp för att alla ska få göra sina egna val, inte att någon annan ska göra dem åt dig. Alla har rätt att känna sig uppskattade, värdiga och trygga.  Det borde vara en självklarhet! 


  Jag i H&M:s coola tröja!



Av Caroline - 8 mars 2017 08:27

God morgon! 


Då var "mitten" av arbetsveckan kommen. Idag blir det läsning och skrivande som gäller för mig. Börjar känna mig lite stressad men det enda man kan göra är att skriva för glatta livet. Jag känner mig alltid lite mer stressad på våren än på hösten. På våren (som förhoppningsvis snart kommer på riktigt) är det så mycket som ska göras. Det ska sökas jobb, man ska bestämma vad man vill göra nästa termin, man vill gärna klämma in lite ledighet under sommaren så man försöker planera det, ja det är mycket. Dessutom tar det 100 år att skriva en jobbansökan, tid som man verkligen inte har. Men man kan inte annat än att bara ta tag i det, att skjuta upp är inte lönt för då blir det bara värre. 


Nu ska jag sätta igång med att läsa en väns uppsats och ge feedback. Hoppas ni får en bra dag, kram! 


 
  Igår bokade vi äntligen Stockholm så vi åker dit nästnästa helg. Vi ska bla se Phantom of the Opera :)

Vi stannar en natt, hade gärna stannat längre men det är redan tillräckligt dyrt som det är hehe.



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards