Carrolajsa

Alla inlägg under februari 2017

Av Caroline - 21 februari 2017 09:01


God morgon! 


Vaknade upp till ett riktigt vinterland idag. Jag hade planer på att gå ut och se mig omkring idag men tror jag stannar inne hehe. Istället blir det uppsatsskrivande hela dagen och det är väl inte helt fel det heller. 


Hoppas ni får en bra dag, kram! 


 

Av Caroline - 20 februari 2017 11:00


Igår hade vi inte så mycket att göra så vi bestämde oss för att baka. Det blev dock mest min pojkvän som bakade (med lite kommentarer och hjälp från mig) medan jag lagade maten. Resultatet blev lyckat så vi kunde avnjuta en god blåbärspaj. 


För min del är det uppsatsskrivning som gäller idag. Har suttit och skrivit några timmar redan och kommer fortsätta med det resten av dagen. Är dock ganska trött idag då jag sov dåligt i natt. Dels slog jag min höft häromdagen så det var svårt att hitta en skön ställning där höften inte gjorde så ont och dels väsnades min pojkvän en massa i morse när han gick upp så fick inte sovit så mycket men så kan det vara. 


Nu ska jag fortsätta skriva, hoppas ni får en bra dag. Kram! 

 

Av Caroline - 19 februari 2017 22:42

God kväll!

Idag har vi haft en riktig "slappesöndag". Vi har sett film, lagat mat och bakat. Skönt med sådana dagar ibland. Imorgon drar dock allvaret igång igen då det är jobb som gäller för min pojkvän och plugg för min del.

Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Fick blommor när min pojkvän mötte mig vid tåget, han kan om han vill ;)

Av Caroline - 18 februari 2017 13:12


Då var jag på väg uppåt i landet för att spendera tid hos min pojkvän. Ska strax byta tåg men ville önska er en trevlig dag, kram! 


      Från gårdagen då det blev god middag för att fira min syster <3 


Av Caroline - 17 februari 2017 08:26


God morgon! 

Då var det redan fredag, tiden går så himla snabbt. Min gårdag blev himla trevlig, jag pluggade hela dagen och på kvällen mötte jag upp en vän för middag. Vi hamnade på Tugg burgers. Jag tog deras vegetariska burgare och fick därmed smakat halloumi för första gången. Vi satt där några timmar och pratade innan vi gick en promenad i kylan. Väl hemma blev det lite mer plugg och packning.


Idag kommer jag i princip upprepa gårdagen för det blir uppsatsskrivande hela dagen och ikväll ska vi ut och äta för att fira min syster. Hoppas ni får en trevlig dag, kram!


     Inredningen var väldigt "hård" och "industrialistisk" vilket var väldigt snyggt! 


Sol

Av Caroline - 16 februari 2017 13:30

God eftermiddag! 


Idag började jag min dag tidigt med ett läkarbesök och sedan har det blivit plugg hela dagen. Försöker få en bra vinkel på min uppsats vilket inte är det lättaste. Ska plugga några timmar till innan jag åker in till stan för att träffa upp en vän på middag. 


På tal om middag hade jag en superbra dag igår. Först blev det lunch med två vänner och på kvällen blev det fika med en annan. Lätt en av de trevligaste dagarna på länge! 


Nu ska jag återgå till min uppsats. Hoppas ni får en fortsatt bra dag, kram!


 
Vi åt på en indisk restaurang igår, mycket spännande. 



  
Fantastisk soluppgång imorse <3



Av Caroline - 15 februari 2017 10:36

God förmiddag!

Då var det onsdag och jag har massor att göra idag. Sitter på bussen på väg till stan för att uträtta några ärenden innan jag ska möta upp två vänner för lunch. Efter det blir det plugg innan jag ska hem till en vän och titta in hennes nya lägenhet. Vill också flytta nu...

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Som jag saknat strykbrädan och strykjärnet under min tid i Belgien. Avskyr skrynkliga kläder hehe.

Av Caroline - 14 februari 2017 12:52


Då var en av årets mest omdebatterade dagar här, alla hjärtans dag. Eftersom att min pojkvän och jag inte längre bor i samma del av landet kommer vi inte spendera dagen tillsammans men jag ska upp där i helgen så det är okej. 


Jag har precis haft en skype-möte och nu har jag lite saker att fixa innan jag ska iväg till min mamma. Har så mycket att göra denna vecka så allt kommer gå i ett men jag gillar sådant. 


Hoppas ni får en bra dag, oavsett hur ni spenderar den. Kram! 


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards