Carrolajsa

Alla inlägg den 12 februari 2017

Av Caroline - 12 februari 2017 20:00

Nu har jag varit hemma i över en vecka, lagom tid för blåmärkena att försvinna hehe. Det var ju inte helt smärtfritt att åka hem med så mycket bagage kan jag säga, mina väskor vägde mer än jag själv. Jag tog taxi från mitt rum till tågstationen vilket var skönt för vägen till stationen är inte så bra om man ska köra två stora tunga väskor så det kändes värt att betala 80 kr för att slippa det. Både på och av tåget i Belgien fick jag hjälp med en väska (till skillnad från Sverige där människor överlag inte är så hjälpsamma) så det gick också smidigt. Den jobbigaste biten var typ att komma in på flygplatsen. Tåget stannar i "källaren" på flygplatsen men på grund av oroligheterna i världen måste man gå igenom en säkerhetskontroll för att få komma in. Den fungerar som på samma sätt som när man ska på planet så man är tvungen att lägga upp allt på bandet osv. Väl inne kunde jag checka in utan problem och sedan gick jag en sväng och tittade på flygplatsen. Vid det laget var jag dock helt slut av allt släpande (plus mitt handbagage vägde typ ett ton) så det var så skönt när jag väl kom på planet. Det tar ju bara strax över en timme mellan Bryssel och Köpenhamn men jag lyckades somna en stund så det var skönt. Som tur var gick det snabbt att få väskorna (tyvärr hade min ena väska blivit jättesmutsig och den andra fått ett par märken men så är det ju när man flyger...). Väl i Köpenhamn blev det till att släpa på väskorna på tåget för att sedan slutligen hamna i Lund där jag blev hämtad med bil. Hade sådan träningsvärk efter att ha släpat på detta en hel dag men det gick ändå smidigt Det värsta var nästan när jag skulle packa upp allt hehe. 


Men allt kom hem och nu kommer det dröja ett tag innan jag åker med såhär mycket bagage igen vilket jag tror att min kropp uppskattar. 


  Över 50 kg bagage... ;) 



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards