Carrolajsa

Alla inlägg den 7 februari 2017

Av Caroline - 7 februari 2017 19:14

 

Så, då har jag varit hemma i fyra dagar och det känns nästan som att jag inte ens varit borta. Jag kände mig ganska "klar" med Ghent, även om jag gillade staden otroligt mycket, men kände egentligen inte mig helt redo för att återvända till Sverige. Detta delvis på grund av att jag visste att vissa saker skulle vara annorlunda. Exempelvis så har både min syster och pojkvän flyttat och min morfar finns inte längre vilket gör livet lite annorlunda jämfört med innan. Det har dock känts helt okej dessa dagar och jag har fått gjort en massa. Mitt rum är återställt och ser inte längre ut som en krigszon, jag har träffat några av alla de fina människor som finns i mitt liv, jag har fått undan lite jobb på datorn och jag har börjat skriva på min uppsats. 

 

Nackdelen nu är dock att jag börjar bli sjuk. Har haft megahuvudvärk hela dagen, ont i halsen och har knappt någon röst. Förhoppningsvis känns det bättre imorgon för jag har planer som jag helst inte vill ställa in. Ska avsluta vid datorn om en stund och krypa ner i sängen, se en film och hoppas på att det känns bättre imorgon. Har haft en supereffektiv dag idag så förhoppningsvis kan jag sova gott. Min säng här är himmelsk jämfört med den i Ghent hehe. 

 

Hoppas ni haft en bra dag. Kram! 



Har bland annat fixat nytt pass idag.

Mitt går ut nu i början av mars och ville inte riskera

att stå utan pass eftersom man aldrig vet vad

man får för sig att göra ;)   



Av Caroline - 7 februari 2017 10:55

Även om jag nästan precis har kommit hem och det känns ganska skönt att vara hemma nu längtar jag ändå lite efter att åka igen. Älskar verkligen att resa och uppleva nya saker. Det finns så många fina ställen i världen som jag hoppas på att få upptäcka, ett sådant är Barcelona. Jag känner några som har varit där och de fullständigt älskade det. Det ska tydligen finnas väldigt mycket att titta på och det är ju det man vill när man åker någonstans. Jag har varit på ett par ställen i Spanien och där är ju väldigt fint så kan tänka mig att även Barcelona är det. Finns det strand, kultur, shopping och god mat kan det väl inte vara annat än bra hehe? Jag har dessutom pluggat spanska en himlars massa år så det hade varit kul att åka dit och öva lite, man tappar ju så himla mycket när man inte är aktiv.


Kanske får bli en weekend till Barcelona snart, ligger ju trots allt inte så långt borta så man behöver ju inte stanna så länge om man inte har tid eller medel till det...


Jag hittade en sida om staden, Barceloneta. Har ni varit i Barcelona? Vad är då det bästa du vet med Barcelona? Stranden i Barceloneta, maten, fotbollen, utelivet eller annat? Är ni intresserade kan ni läsa mer om olika aktiviteter, restauranger och uteliv på hemsidan.


Fina Spanien!


     

Med inspiration från och tillsammans med http://www.barceloneta.se/

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards