Carrolajsa

Alla inlägg under december 2016

Av Caroline - 16 december 2016 22:59


Då var det fredag igen. Seminarium (terminens sista dessutom!), konferens, shopping, städning och plugg har stått på schemat. Har hunnit med en hel del idag och det är alltid lika skönt. Nu blir det dock snart sängen så att jag är pigg imorgon. 


Hoppas ni får en bra helg. Kram och god natt. 


Fick julkort till min adress här i Ghent, så kul! <3  



Av Caroline - 15 december 2016 22:16


Dagens störningsmoment:

1. Folk som inte svarar på frågan man ställer utan kringgår det lite "diskret", speciellt när det har med utbildning att göra.

2. Folk som ändrar sina riktlinjer typ i sista sekund, till exempel på en uppgift som man redan har skrivit på men nu måste ändra... 

3. Folk som pratar under andra människors presentationer, tycker det är fruktansvärt nonchalant och ohyfsat. Tycker inte det är okej när professorer eller andra lärare pratar men tycker det är ännu mindre okej när ens "klasskamrat" presenterar, speciellt eftersom man märker att många är nervösa sedan innan. 

 

Förutom att störa mig på saker har jag haft en bra dag. Konferensen var dessvärre inte så givande för min del utan satt mest där och ville att den skulle ta slut. Efteråt fick jag dock uträttat de flesta av mina ärenden och jag har hunnit skriva på två uppgifter nu under kvällen vilket var bra.

 

Har lite småsaker att fixa nu men sedan blir det sängen. Imorgon väntar terminens sista seminarium. Hoppas ni haft en bra dag, kram! 

 

 

 

        De har inte sparat på krutet på julmarknaden...


Av Caroline - 15 december 2016 13:38

Hej!

Hoppas allt är bra med er denna torsdag. Jag har precis avslutat min föreläsning och väntar nu på att veckans andra konferens ska börja. Den här gången ska jag dock bara lyssna. Det ska handla om immunitet i samband med brott. Efter konferensen väntar en sväng på stan för att uträtta ett par ärende och sedan är det plugg resten av kvällen.

Fin miljö om inget annat ;)

Av Caroline - 14 december 2016 20:46


God kväll! 


Idag har min dag bestått av sömn och plugg. Mår fortfarande inte helt bra så har pluggat från sängen stora delar av dagen, ganska skönt när man kan göra det. Har bland annat förberett terminens sista seminarium, känns lite konstigt att det snart är slut... 


Ska plugga lite till men sedan väntar sängen. Imorgon står föreläsning och konferens på schemat. 


Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 


En av alla fina kyrkor här i Ghent :)


  

Av Caroline - 13 december 2016 21:04


Vilken dag det här har varit. Först föreläsning i tre timmar, följt av konferens i sex timmar, tvättning och handling. Nu ligger jag utslagen i sängen och ska samla kraft för att resa mig upp och göra någon nytta. I och med konferensen är nu min sjätte och tillika sista presentation genomförd. Konferensen var även slutet på en av kurserna då vi inte har någon tenta i den kursen, måttligt skönt kan jag säga. 


Nu ska jag lyxa till det med blåbär och turkiskt bröd och plugga en stund innan det blir sängen. Hoppas ni har haft en bra dag. Kram. 


   

Av Caroline - 12 december 2016 21:31

God kväll! 


Min förhoppning om att jag skulle vakna och må bättre blev dessvärre inte verklighet utan har mått dåligt hela dagen idag. Har dock fått en del pluggat så det är ändå bra. Fick också tvinga mig ut för jag behövde handla vatten och skriva ut den uppdaterade versionen av mitt manus inför morgondagens redovisning. Nu ska jag dock snart krypa sitt sängs och än en gång hoppas att jag mår bättre imorgon.


Hoppas ni har haft en bra dag, kram!


Idag fick det bli sallad till middag, orkade inte laga något.


  

Av Caroline - 11 december 2016 19:52

God kväll!

Hoppas ni har haft en bra söndag. Min började bra men framåt eftermiddagen började jag med dåligt, verkligen från ingenstans. Som om jag vore en ballong som någon stack hål i så luften pös ut... Fick väldig huvudvärk, feberkänsla, magont och illamående. Därför blir det sängen tidigt idag med förhoppningen om att jag vaknar upp och mår bra, har inte tid att vara sjuk just nu.

Hoppas ni har haft en trevlig helg, kram!

Från gårdagens filmmys. Kan ju gissa vem det var som tog med frukt... ;)

Av Caroline - 10 december 2016 17:17


Hejsan! 


Hoppas allt är bra med er. Idag har det pluggats hela dagen här på Stalhof 51. Har jobbat på en uppsats samt övat inför en presentation. Har dock haft en sådär bra dag så det ska bli skönt med en paus nu, jag och några vänner ska nämligen ha knytkalas. Alla tar med sig något gott att äta och så ska vi se film. När det kom fram att tre av oss inte sett "The Nightmare Before Christmas" insisterade en fjärde på att vi måste se den hehe. Nu hoppas vi på att den är bra.  


Nu måste jag göra mig i ordning, sitter fortfarande i pyjamas. Hoppas ni får en trevlig kväll kram! 


 

Bild från: http://nl.disney.be/ 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards