Carrolajsa

Alla inlägg den 9 september 2016

Av Caroline - 9 september 2016 18:51

Idag har jag haft en mycket trevlig dag i Nairobi. Jag hade bokat en guidad tur i stan och en i slummen. Det var två killar i min egen ålder som höll i turerna vilket var mycket trevligt för då hade man mycket att prata om. Båda killarna bor själva i slummen och pluggar och har startat detta företag för att jobba sig upp mot ett bättre liv, väldigt inspirerande.

Turerna tog hela dagen och nu under kvällen har jag packat och förberett inför avresa. Taxin kommer och hämtar mig vid 2 i natt så ska försöka få några timmars sömn innan det är dags att åka. Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Två sidor av samma stad. Under stadsturen besökte vi KICC tower där man hade fin utsikt över hela staden.
Slummen jag besökte är den näststörsta i Kenya och där bor nästan 1 miljon människor, galet...

Av Caroline - 9 september 2016 06:51


God morgon! 


I natt blev det inte mycket sömn för min del. Drömde en massa (kan vara en effekt av malariatabletterna...), hade lite feber så vaknade helt varm och det var extremt mycket ljud på hotellet. Vaknade typ varje timme så känner mig sådär pigg hehe. Ska dock snart hoppa in i duschen som troligtvis är iskall så lär vakna upp ordentligt. 


Idag är det guidad tur som gäller hela dagen vilket jag ser fram emot, ska bli trevligt att se lite mer av staden. Hoppas ni får en bra dag, kram!


 
Utsikten från hotellet, trots att man är i en storstad känner man verkligen att man är i Kenya. 


  

Sängen på hotellet, även om det inte blev så mycket sömn kan jag inte skylla på sängen för 

den var himla skön. 


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards