Carrolajsa

Alla inlägg den 7 september 2016

Av Caroline - 7 september 2016 20:41

Idag har min dag innehållit lite av varje. Den börjades med ett besök på marknaden för att komplettera gårdagens shopping. Efter det mötte jag upp en man som skulle visa mig en av hans skolor, en skola som Growing Together stöttar genom att betala för några flickors skollunch. Det var väldigt intressant att se och det låg en liten bit utanför stan vilket innebar att jag fick se lite som jag inte sett innan. Efter mötet där blev det lunch innan jag lyxade till det och lade mig vid en pool. Mitt hotell har inte pool men man kunde betala för att endast använda poolen på ett av de finare hotellen vilket jag gjorde. Wow säger jag bara, det var ett superlyxigt hotell och från poolterrassen hade man jättefin utsikt.

Framåt kvällen gick jag ner till hotellets restaurang för att köpa lite frukt. Alla borden var upptagna så jag fick dela med en man som visade sig vara en professor i Japan. Han var väldigt trevlig och vi hade mycket att prata om, äskar hur lätt och spontant det blir när man är iväg såhär.

Nu ska jag packa ihop mina saker för imorgon bär det av till Nairobi. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

St Joseph's school

Utsikten från lunchstället

Varken dålig pool eller utsikt från poolen...

Magisk solnedgång

Av Caroline - 7 september 2016 08:43

God morgon!

Då var det onsdag vilket innebär min sista hela dag i Kisumu, åker till Nairobi imorgon. Idag ska jag en sväng till marknaden och sedan ska jag ha ett möte. Har hunnit med nästan allt jag vill so far och det jag inte har hunnit tänker jag hinna idag. Nu ska jag göra mig i ordning och gå ut och se om jag hittar någon som kan köra mig till marknaden, hoppas ni får en bra dag. Kram!

Utsikten från mitt hotell, ändå helt okej ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards