Carrolajsa

Alla inlägg under augusti 2016

Av Caroline - 13 augusti 2016 09:23

God morgon!

Min gårdag gick i ett. Jag jobbade hela dagen och sedan åkte jag bara hem om och vände innan jag skulle iväg igen. Var i akut behov av nya skor så var tvungen att åka på en shoppingtur. Efter det blev det pizza och städning. Är inget fan av pizza egentligen men de andra ville äta det och jag orkade inte laga mat så jag föll för grupptrycket hehe.

Idag blir det en runda till Österlen och ikväll ska jag förhoppningsvis träffa några vänner. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Av Caroline - 11 augusti 2016 21:12


God kväll!


Idag har det varit fix hela dagen. Det känns nästan som att jag har min dator i knäet konstant från det att jag kommer hem från jobbet tills jag går och lägger mig. För tillfället är detta dock högst nödvändigt för jag har så mycket att göra. Under de kommande veckorna kommer det hända ganska mycket i mitt liv så jag har en del att förbereda. Jag har lite till att fixa men sedan blir det sängen. Jag hoppas ni har haft en bra dag, kram!




   

Av Caroline - 10 augusti 2016 22:45

idag har jag spenderat en eftermiddag med min mamma, precis vad jag behövde idag. Vi åt middag, besökte en av mammas vänninor och satt och pratade. Nu är jag hemma och ska fixa ett par saker innan det blir sängen. Ser verkligen fram emot att sova, känner att jag har några timmar att ta igen. Imorgon väntar jobb hela dagen. Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 9 augusti 2016 22:12

Fy vilket väder det har varit idag. Det positiva är väl att det inte har regnat supermycket men däremot har det blåst en hel del och varit kallt, rikigt höstväder...

Idag hade jag fullt upp på jobbet, hela dagen gick i ett. Efter jobb blev det lite jobb hemma vid datorn, en långpromenad och nagelfix. Nu blir det dock sängen för har megahuvudvärk som inte vill försvinna. God natt <3

Av Caroline - 9 augusti 2016 16:57


Jag tycker att miljö och schyssta villkor är väldigt viktigt. Jag kan ju ärligt säga att det är inte så att jag handlar ekologiska varor varje gång jag handlar och jag handlar ofta kläder på till exempel H&M vilket inte är det bästa för miljön. Dock försöker jag göra andra saker, små saker är också viktigt.


Det är självklart viktigt att alla människor tar sitt ansvar för att jobba för att rädda jorden vi lever på men några som bör ta ett stort ansvar är företag. Företag har ofta lättare att nå ut till fler människor, har lite större resurser och kanske också mer att säga till om. Ett sätt att sprida kunskap är att anordna föreläsningar, för sin personal eller kanske bjuda in allmänheten. Jag stötte på ett företag häromdagen som erbjuder både föreläsningar och produkter för företag för att de skall kunna stärka sin miljöprofil. En bonus är också att det är en kvinna som är VD, alltid extra kul tycker jag. Jag anser inte att man kan mäta arbetsinsatser utefter kön men ändå alltid lite extra kul att se kvinnor lyckas med tanke på hur det historiskt (och faktiskt än idag) har sett ut för kvinnor.


Så har du ett företag eller känner någon som har tycker jag att du ska pusha lite för att de ska titta in den här hemsidan, vår planet och människorna på den är viktiga och förtjänar att behandlas därefter!
http://www.oria.se/


 

Med inspiration från och tillsammans med http://www.oria.se/


Av Caroline - 8 augusti 2016 16:30


Saker och ting blir inte alltid som man hoppas. Inför varje sommar har jag en massa planer och förhoppningar om saker som jag vill ska hända, det har dock en förmåga att inte hända. Jag brukar tycka att man är sin egen lyckas smed men ibland är det svårt att fixa allt själv som man vill göra för ibland vill man göra saker med andra människor. Jag är van vid att göra saker ensam för ofta är det enda sättet för mig att få något att hända men ibland är det som sagt kul med sällskap. Den här sommaren hade jag bland annat hoppats på en weekend i Danmark, en tripp till Ullared, kvällsdopp och picknick. Inget av detta hände dessvärre, sommaren är inte över men det finns inte så mycket tid över mellan jobb och skola. Dessvärre är jag ganska van vid det här för några av de människor som jag hoppas på att göra roliga saker med har en tendens till att istället endast se till vad de vill och behöver och då blir det så att jag och mina önskningar hamnar mycket vid sidan om. Tur att jag är van vid att göra viktigare saker ensam så att jag inte missar det jag verkligen vill.


Nu ska jag iväg en sväng och kolla resväska, hoppas ni får en bra dag, kram! 


Det gäller att se ljuset i livet, det positiva är det som tar en framåt.


  

Av Caroline - 7 augusti 2016 20:02


Igår var som sagt jag och min syster på Rix FM. Jag ville mest lyssna på Robin Bengtsson men blev positivt överraskad av vissa andra som var där vilket var kul. Det regnade inte vilket var skönt men det var himla kallt så vi var helt stelfrusna när vi kom hem vilket gjorde det extra skönt att krypa ner i sängen. Sov dock inte så bra, som vanligt hehe, har alldeles för mycket som snurrar i huvudet. 


Idag har jag haft fullt upp. Det blev städning, ett kort besök hos farmor och farfar, bakning, jobb vid datorn och besök av en god vän. Nu ligger jag i sängen och väntar på att klockan ska bli lite mer så att jag kan gå och lägga mig. Mår inte så bra så behöver sova men jag kan inte gå och lägga mig för tidigt för då vaknar jag för tidigt imorgon, balansgången är inte lätt. Ska försöka ta itu med mina naglar nu, känns lagom krävande.  


Hoppas ni har haft en bra helg, kram! 


          Dagens fika: kladdkaka med mjölkchoklad i samt hallon till, mums. 


Av Caroline - 6 augusti 2016 15:25


Inför varje helg tänker jag "åh nu ska jag ta sovmorgon", det brukar dock inte bli så. Jag hade jättesvårt att somna igår så klockan blev ett, halv två innan jag somnade och sedan vaknade jag lite över 7, då hade jag inte ens sovit alla de timmarna i sträck, hopplöst. Jag låg kvar i sängen en stund och läste och sedan blev det en långpromenad. Jag gillar att vakna tidigt men man blir så himla trött framåt kvällen om vakna tidigt är i kombination med att somna sent. Vet inte riktigt var den här dagen har tagit vägen heller, har städat lite men mest vandrat runt som en zombie här hemma. Nu har jag dock tagit mig i kragen och gjort mig i ordning för jag och min syster ska på Rix FM festival.


Nu måste jag hitta något att äta innan det är dags att åka, hoppas ni får en trevlig kväll, kram!


   Jag och min mysiga "juridiktröja" ;) 



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards